عصر بازار

ایران بازار فرش آمریکا را از هند پس می گیرد؟

عصر اعتبار- رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۲۱۰۰ تن فرش دستباف به ارزش بیش از ۱۱۰ میلیون دلار به حدود ۸۰ کشور دنیا صادر شد.

ایران بازار فرش آمریکا را از هند پس می گیرد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حمید کارگر اظهار کرد: همچنان آمریکا در میان خریداران فرش دستباف ایرانی قرار ندارد، چون لغو تحریم‌ها هنوز اجرایی و عملیاتی نشده است. البته فرش ماشینی برای صادرات به آمریکا ممنوعیتی ندارد.

    وی با بیان اینکه از سال 2010 مشمول تحریم صادرات فرش دستباف به ایالات متحده آمریکا شدیم اظهار امیداری کرد که تا دو ماه آینده و با اجرایی شدن برجام شاهد از سرگیری صادرات فرش دستباف به این کشور باشیم.

    وی در عین حال بیان کرد: آمریکا از دیرباز به عنوان یکی از خریداران مطرح فرش دستباف ایران به شمار می‌آید و در سال 2010 نیز حدود 80 میلیون دلار به طور مستقیم به آنجا فرش صادر کردیم که بیش از 16 درصد از کل صادرات فرش‌ را در آن سال به خود اختصاص داده بود و امیدواریم با لغو تحریم‌ها و ورود مستقیم فرش دستباف ایرانی به بازار آمریکا شاهد بازپس‌گیری سهم خودمان از آن بازار باشیم.

    هندوستان بازار فرش دستباف آمریکا را قبضه کرده است

    رییس مرکز ملی فرش ایران تاکید کرد: بدون شک بازپس‌گیری بازار آمریکا منوط به هوشمندی و تبلیغات مناسب است، چون در پنج سال نبود فرش ایران در آمریکا کشورهای رقیب مثل هندوستان توانستند سهم قابل توجهی از بازار فرش را در آمریکا از آن خود کنند.

    کارگر ابراز امیدواری کرد که بازرگانان و تجار بتوانند بازار را رصد کرده و بر اساس نیاز و سلیقه کنونی بازار فرش آمریکا و با رصد کردن نوع فعالیت و عرضه فرش‌های کشورهای رقیب در آن بازار بتوانند سهم ایران را پس بگیرند.

    وی همچنین اظهار کرد: مرکز ملی فرش ایران برنامه‌ریزی های لازم را انجام داده تا در نمایشگاه دموتکس 2016 که در دی ماه در هانوفر آلمان برگزار می‌شود نشست‌ها و میزگردهای ویژه‌ای با حضور تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی و بازرگانان فرش ایرانی در آمریکا برگزار کند تا راه میان‌بری باشد برای اینکه دوباره بتوانیم نبض بازار فرش آمریکا را در دست بگیریم.

    به گزارش ایسنا، بر اساس جدیدترین آمار گمرک از فهرست صادرات غیر نفتی ایران در نیمه نخست امسال، یکی از مهمترین کالاهایی که ایران به ایالات متحده صادر کرده فرش بوده است. این فهرست نشان می‌دهد که در این مدت آمریکا 619 تن فرش با ارزش کمتر از 200 هزار دلار از ایران خریداری کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی