عصر بازار

نایب رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اعلام کرد

آخرین خبرها از تغییر قانون‌ مالیات بر ارزش افزوده

عصر اعتبار- نایب رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران از بررسی جزئیات برخی قوانین از جمله قانون‌های مالیات بر ارزش افزوده و قانون زمان حسابرسی‌ شرکت‌ها از سوی سازمان تامین اجتماعی توسط این کمیسیون خبر داد.

آخرین خبرها از تغییر قانون‌ مالیات بر ارزش افزوده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، احمد کیمیایی اسدی درباره آخرین وضعیت بررسی جزئیات و آیین نامه‌های قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار گفت: بیشتر مباحث مطرح شده طی جلسات اخیر کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی معطوف به قانون بهبود محیط کسب و کار بوده است.

    وی افزود: تشخیص کمیسیون تسهیل کسب و کار این است که اکنون بیشتر مشکلات فعالان اقتصادی در دو زمینه تامین اجتماعی و مالیات بر ارزش افزوده و در بخش قوانین است. هدف‌ ما در کمیسیون کسب و کار این است که قانون قابل تفسیر نباشد و هر شخصی نتواند قانون را به نفع خود تفسیر کند. قصد‌مان این است که مقداری به این کار سرعت دهیم که قوانین جدید در این زمینه در برنامه ششم گنجانده شود و قانون مرجع باشد.

    کیمیایی اسدی به بیان برخی مشکلات برخی قوانین تامین اجتماعی پرداخت و گفت: در حال حاضر بازرسی‌هایی که از دفاتر بیمه‌ها و حساب‌های شرکت‌ها که از سوی تامین اجتماعی انجام می‌شود زمان طولانی پیدا کرده است و حتی تا 14 سال گذشته حسابری صورت می‌گیرد که این اتفاق فعالان اقتصادی را با مشکل روبرو کرده است. کمیسیون کسب و کار به دنبال این است که تامین اجتماعی بررسی‌ها و حسابرسی‌های شرکت‌ها را تا یک سال انجام دهند. اکنون حسابرسی تا 10 سال گذشته روال است و کمیسیون کسب و کار به جد دنبال این است که این زمان به یک سال کاهش یابد.

    سازمان امور مالیاتی به بقیه ماجرا کاری ندارد!

    این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش به برخی مشکلات در قنون مالیات بر ارزش افزوده اشاره و عنوان کرد: به دنبال این هستیم که زنجیره معیوب قانون مالیات بر ارزش افزوده را تکمیل کنیم. تولید کنندگان مشکلی برای پرداخت مالیات ندارند اما می‌خواهند قانون به درستی اجرا شود و عدالت و فرهنگ مالیاتی شکل بگیرد.

    وی ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده باید از مصرف کننده نهایی گرفته شود اما در حال حاضر از تولید‌کنندگان گرفته می‌شود. صنایع و تولید‌کنندگان از سازمان امور مالیاتی می خواهند که این قانون به درستی اجرا شود، چرا که در غیر این صورت قانون مالیات بر ارزش افزوده به سرنوشت قانون مالیات‌ها دچار می‌شود. متاسفانه در برخلاف بخش تولید شفافیت در بخش توزیع و مصرف وجود ندارد و سازمان امور مالیاتی می‌خواهد مالیات را از بخش تولید که شفاف است دریافت کند، اما به بقیه ماجرا کاری ندارد. امیدوار هستیم با اصلاحیه قانون مالیاتی که به سازمان مالیات ابلاغ شده است، عدالت مالیاتی حاصل شود.

    کیمیایی اسدی تصریح کرد: طی جلسات که کمیسیون تسهیل کسب و کار با مسئولان تامین اجتماعی داشته‌اند جمع بندی حاصل نشده است که امیدواریم در زمان باقی مانده این اتفاق بیفتد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو