عصر بازار

بانک روسی ادعای زنجانی را تایید نکرد

عصر اعتبار- بانک روسی "خم اگزیم" ابتدا در تاریخ ۲۰۱۳/۱۲/۱۶ (۱۳۹۲/۰۹/۲۵) واریز وجوه توسط بانک کانادایی جی.پی مورگان را تایید کرد. اما بعد از مدتی تاییدیه قبلی خود را کان‌لم‌یکن اعلام کرد!

بانک روسی ادعای زنجانی را تایید نکرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا،  پس از تایید نشدن موجودی بابک زنجانی نزد بانک مرکزی کشور تاجیکستان، وی اعلام کرد که می‌تواند مطالبات  نفت را در بانک روسی "خم اگزیم" واریز کند!  مجددا از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درخواست شد تا در صورت امکان در بانک روسی مزبور حساب افتتاح کرده و موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کند. رئیس کل بانک مرکزی  بار دیگر معاون  امور بین‌الملل بانک مرکزی را مامور پیگیری موضوع کرد. بانک روسی "خم اگزیم" ابتدا در تاریخ 2013/12/16 (1392/09/25) واریز وجوه توسط بانک کانادایی جی.پی مورگان را تایید کرد. اما بعد از مدتی تاییدیه قبلی خود را کان‌لم‌یکن اعلام کرد! در تاریخ 1392/09/30، بابک زنجانی طی نامه شماره 1205/93 به مدیرعامل وقت شرکت نیکو اعلام کرد که معادل مبلغ 2.460.000.000 یورو به حساب تعیین شده در بانک روسی "خم اگزیم" واریز شده است. وی در این نامه، مطالبه مبلغ 393.249.000 یورو مازاد واریز شده را نیز درخواست کرد و خواستار اعاده چک‌های سازمان تامین اجتماعی شد.

    بر اساس همین نامه که رونوشت آن به رئیس  کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ایران نیز ارسال شده بود، در سایت‌های خبری، اعلام شد که بدهی بابک زنجانی به حساب بانک مرکزی در خارج از کشور واریز شده است. بانک مرکزی بلافاصله واکنش نشان داد و بار دیگر واریز وجه به حساب بانک روسی "خم اگزیم" را تکذیب کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی