عصر بازار

در دیدار امروز کارگران با ربیعی:

تجمیع بیمه های درمان موضوع جلسه

عصر اعتبار- دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز کارگران با ربیعی گفت: به احتمال زیاد بحث تجمیع بیمه های درمان یکی از موضوعات جلسه بعدازظهر نمایندگان کارگران با ربیعی وزیر کار خواهد بود.

تجمیع بیمه های درمان موضوع جلسه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، هادی ابوی با بیان اینکه پس از دیدار با ربیعی دیدار دیگری با  سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت خواهیم داشت گفت: با توجه به اینکه این روزها بحث تجمیع بیمه‌ها مطرح است،‌همچنین با  توجه به اینکه پس از دیدار با ربیعی دیدار با هاشمی وزیر بهداشت برای کارگران در نظر گرفته شده است، بحث تجمیع بیمه ها یکی از موضوعات مورد بحث در جلسه باشد.

    وی ادامه داد:همچنین نشست دیگری بامعاون روابط کار وزیر کار در قالب شورای عالی کار خواهیم داشت که دستور جلسه آن بررسی آئین نامه های مربوط به نحوه فعالیت کانون‌های عالی کارگری است. به طور دقیق مشخص نیست که بحث موضوع دستمزد سال 95 و مباحث مربوط به آن در جلسه مطرح شود یا خیر.

    دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با تأکید بر مخالف با ادغام بیمه های تأمین اجتماعی و بیمه سلامت اظهار داشت:  معادل30درصد حقوق کارگران به عنوان حق بیمه به تأمین اجتماعی پرداخت می شود. سرانه درمان ما نسبت به تمام بیمه ها زیاد است. تمام اموال تأمین اجتماعی متعلق به کارگران است. بنابر این اگر بخواهیم بیت المال خاص را تبدیل به بیت المال عام کنیم ظلم مضاعف به کارگر و کارفرما است.

    ابوی گفت: دولت‌ها توان خدمات دهی به کارگران را نداشتند و مطابق حق بیمه ای که دریافت می کنند خدمات ارائه نمی کنند. ما در سالیان طولانی تلاش کردیم تا بخش درمان تأمین اجتماعی را مستقل کنیم تا کارگران بتواند از آن استفاده کنند و این کار خدمتی به بحث بهداشت و درمان کشور است. صندوق درمانی سازمان تأمین اجتماعی متعلق به کارگران و بازنشستگان مشمول قانون کار است نه همه مردم ایران، بنابراین ادغام این صندوق درمانی در سازمان بیمه سلامت ایران ناعادلانه است.

    ابوی گفت: ادغام صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی در سازمان بیمه سلامت ایران به زیان کارگران تمام می‌شود چرا که در حال حاضر با وجود تمام کاستی‌ها، همچنان اعتبار صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی نسبت به سایر صندوق‌های خدمات درمانی بیشتر و خدماتی که ارائه می‌دهد گسترده‌تر است.

    وی اظهار داشت:مجلس در قانون الزام دولت را مکلف کرده بود سازمان تامین اجتماعی درمان کارگران را به تنهایی و مستقل انجام دهد، بنابراین ادغام صندوق درمانی این سازمان برخلاف قانون الزام است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو