عصر بازار

برتری مراکشی ها در بین بیمه گران آفریقایی

عصر اعتبار- طبق گزارش منتشر شده توسط "سوئیس ری" یکی از بزرگترین بیمه گران اتکایی جهان، شرکتهای آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۴ میلادی حدود ۷۱ درصد از میزان حق بیمه را در آفریقا کسب کرده اند.

برتری مراکشی ها در بین بیمه گران آفریقایی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، کشور مراکش در میان کشورهای آفریقایی از نظر درآمد از حق بیمه در صدر قرار گرفت؛ در گزارشی که اخیرا منتشر شده آمده است که در میان 15 شرکت برتر و بزرگ بیمه در آفریقا پنج شرکت از کشور مراکش جای گرفته اند.

    شرکت مراکشی "سهام فایناس" در فهرست بزرگترین شرکت های بیمه در قاره آفریقا، در رتبه نخست جای گرفت؛ البته این فهرست شرکت های کشورهای آفریقای جنوبی را در بر نمی گیرد. این شرکت همچنین در میان رده بندی مخصوص به یکصد کشور جهان در جایگاه هشتم قرار گرفته است. شرکت "وفا اشورنس" (11)، "رما وطنیا" (12) و "آکسا اینشورنس" (15) به ترتیب بعد از این شرکت جای گرفته اند.

    مراکش و یا "مغرب" کشوری است که در شمال دریای مدیترانه و در غرب اقیانوس اطلس آن را احاطه کرده‌ است. وجود سواحل بیش از ???? کیلومتری آن این کشور را از منابع عظیم دریایی و تجمع گونه‌ های مختلف ماهیان بهره مند کرده و شرایط ممتازی را برای این کشور به وجود آورده ‌است. هم اکنون مغرب در زمینه صادرات انواع ماهی مانند ساردین و نرم تنانی همچون هشت پا به اروپا، آمریکا و آسیا فعالیت دارد. در حال حاضر دو نوع پوشش در بخش مهندسی در مراکش وجود دارد که به اختصار بیمه تمام خطر نامیده می شوند. همچنین بیمه مسئولیت حرفه ای برای قراردادها نیز در این کشور ارائه می شود. این در حالی است که طبق قوانین در این کشور برای هر ساختمان بیش از سه طبقه یا هر بنای بیش از 800 مترمکعب و همچنین هتل ها و ساختمان های صنعتی و تجاری باید بیمه مسئولیت حرفه ای خریداری شود.

    در این گزارش آمده است که بیمه گران آفریقای جنوبی نفوذ خود را در بین 10 شرکت برتر حفظ کرده اند و از رده یکم و هفتم را به خود اختصاص داده اند. یک شرکت نیجریه ای نیز جایگاه دهم این فهرست را به خود اختصاص داده است.

    طبق گزارش منتشر شده توسط "سوئیس ری" یکی از بزرگترین بیمه گران اتکایی جهان، شرکتهای آفریقای جنوبی در سال 2014 میلادی حدود 71 درصد از میزان حق بیمه را در آفریقا کسب کرده اند.

    اما در بازار محلی مراکش، طبق گزارش فدارسیون بیمه و بیمه اتکایی جهان، شرکت بیمه "وفا اشورنش" یکی از زیرمجموعه های بانک "آتیجاریوفا" بزرگترین شرکت بیمه به شمار می رود که 20درصد از سهم بازار را در نیمه نخست سال جاری کسب کرده است. پس از این شرکت، شرکتهای رما و آکسا در رده های بعدی جای دارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو