عصر بازار

سیتی‌سنتر بابک زنجانی در تاجیکستان یک تکه زمین گودبرداری شده است

عصر اعتبار- وکیل مدافع شرکت نفتی HK یکی از شرکت‌های وابسته به شرکت ملی نفت ایران، ادعای تسویه بدهی نقدی بابک زنجانی را یک بازی خواند و گفت: سیتی‌سنتری که زنجانی ادعا کرده بود در تاجیکستان دارد، یک تکه زمین گودبرداری شده است.

سیتی‌سنتر بابک زنجانی در تاجیکستان یک تکه زمین گودبرداری شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، غلامحسین صادقی قهاره درباره اظهار روز گذشته وکیل مدافع بابک زنجانی مبنی بر تسویه بدهی نقدی بابک زنجانی به شرکت نفت به مبغ یک میلیارد و 427 میلیون و 500 هزار یورو که از طریق بانک مرکزی واریز شده بود اظهار کرد: این ادعا فقط یک بازی است و علت توسل به این مسئله نیز، ناتوانی در عمل به وعده‌ای است که قبلا متهم در دادگاه مدعی شده بود ضمانت‌نامه بانکی تا روز دوشنبه ارسال می‌شود. چون نتوانستند به وعده خود عمل کنند این موضوع را مطرح کردند.

    وکیل مدافع شرکت نفتی HK اضافه کرد: در ارتباط با ادعایی که وکیل بابک زنجانی روز گذشته(دوشنبه) مطرح کرد، باید دادستانی و معاون دادستان تهران پاسخ بدهد. وکیل زنجانی در مقامی نیست که در این خصوص اظهارنظر کند.

    صادقی قهاره درباره ضمانت‌نامه بانکی که زنجانی وعده داده بود تا روز دوشنبه یا سه‌شنبه (امروز) به دست دادگاه برسد نیز گفت: قرار بود روز دوشنبه ضمانت‌نامه را بدهند اما تا این لحظه نه از سوی دادگاه و نه از سوی بانک مرکزی، چیزی اعلام نشده است.

    وی میزان بدهی نقدی و غیر نقدی (پول محموله‌های نفتی) بابک زنجانی به شرکت HK را دو میلیارد و 66 میلیون یورو خواند و افزود: البته این رقم، اصلی بدهی است و در مدت گذشته، یک مبالغی به آن اضافه شده که موقع تسویه حساب، مدنظر قرار می‌گیرد.

    صادقی قهاره ادامه داد: البته ما به بازگرداندن این مبلغ از سوی متهم، خوش بین نیستیم اما امیدوار به تسویه حساب و بازگرداندن پول به بیت‌المال هستیم هر جند که عملکرد متهم غیر از این موضع را نشان می‌دهد.

    وکیل شرکت HK، دفاعیات متهم در جلسه‌های چهارم و پنجم دادگاه را حرف‌های بی اساس خواند و گفت: متهم در دفاعیات خود اصلاً وارد ماهیت قضیه نشد و فقط به حواشی پرداخت.

    وی افزود: متهم در جلسه دادگاه، ادعایی را مطرح کرده بود مبنی بر اینکه در تاجیکستان یک کمپ الکترونیکی با سرورهای قدرتمند در زیر زمین دارد که پلیس تاجیکستان از آن برای شنود مکالمات استفاده می‌کند. آن طور که به ما اطلاع دادند، مقامات تاجیکستان این مسئله را رسماً تکذیب کردند . همچنین متهم  گفته بود که یک سیتی‌سنتر در تاجیکستان دارد اما سیتی‌سنتر مورد ادعای متهم، فقط یک تکه زمین گودبرداری شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی