عصر بازار

آمریکا به بهانه‌های واهی ارسال دلار به عراق را متوقف کرده است

عصر اعتبار- در حالی که به منظور مقابله با داعش و رفع نیازهای معیشتی مردم عراق، دولت حیدر العبادی به کمکهای مالی نیاز دارد، وزارت خزانه‌داری آمریکا و فدرال رزرو از تابستان گذشته ارسال دلار به بانک مرکزی بغداد را متوقف کرده است.

آمریکا به بهانه‌های واهی ارسال دلار به عراق را متوقف کرده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، در حالی که دولت عراق برای مقابله با تروریستهای داعش با مشکلات مالی روبرو بوده، دولت آمریکا از تابستان گذشته با طرح ادعاهایی واهی ارسال دلار به بانک مرکزی عراق را متوقف کرده است.

    روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی خبر داد که فدرال رزرو و وزارت خزانه‌داری آمریکا از تابستان گذشته تاکنون ارسال دلار به بانک مرکزی عراق را «موقتا» متوقف کرده است.

    این اقدام واشنگتن در حالی صورت می‌گیرد که به دلیل ادامه حضور تروریست‌های داعش در عراق و همچنان مشکلات اقتصادی مردم عراق، دولت حیدر العبادی با شرایط مالی بدی روبرو است.

    در گزارش این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات این کشور ادعا شده علت توقف ارسال دلار به بانک مرکزی عراق «نگرانی‌ها» درباره انتقال میلیون‌ها دلار از بانکهای عراقی به بانک‌های ایران از یک سو  و از سوی دیگر استفاده از دلارهای آمریکا برای تامین مالی داعش بوده است.

    این روزنامه همچنین از هشدارهای بی نتیجه واشنگتن به همتایان عراقی خود درباره اطمینان یافتن از عدم دستیابی بانک‌های ایرانی به دلارهای آمریکایی خبر داده است.

    در این خبر آمده که در ماه دسامبر گذشته دیداری محرمانه بین مقامات وزارت خزانه‌داری و فدرال رزرو آمریکا بامقامات عراقی در استانبول ترکیه در همین ارتباط برگزار شده است.

    در بخشی از گزارش وال استریت ژورنال از سه بانک «بانک همکاری منطقه‌ای اسلامی، بانک ملی و بانک پارسیان» به عنوان سه بانک ایرانی تحت تحریم آمریکا نام برده شده که از طریق مزایده به حداقل میلیون‌ها دلار دسترسی یافتند.

    این روزنامه درباره توقف ارسال دلار به بانک مرکزی عراق نوشت: «مقامات آمریکایی در ماه جولای یک درخواست به مقامات عراقی درباره لزوم قطع ارسال دلار به بانکهای ایرانی فرستادند و همچنین تاکید کردند که فدرال رزرو دیگر درخواستهای نقدی بانکهای عراقی را تا زمانی که وضعیت تغییر نکند، تایید نکرده و مورد اجابت قرار نخواهد داد».

    وال استریت ژورنال البته با اذعان به مشکلات مالی عراق می‌‌نویسد: «این تصمیم در حالی اتخاذ شد که منابع مالی و پولی بانک مرکزی عراق رو به اتمام بود و بسیاری از عراقی‌ها پس از رد درخواست‌های دلاری دچار وحشت شدند و نرخ تبادل(دینار عراقی با دلار) به شدت و به طرز غیرمعمولی دچار نوسان شده است».

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو