عصر بازار

اتحاد ناحیه یورو نباید به ارزش و مزایای اقتصادی انگلیس آسیب بزند

عصر اعتبار- وزیر خزانه‌داری انگلیس در دیدار با همتای آلمانی خود بر این مساله تاکید می‌کند که اتحادیه اروپا باید تضمینی برای محافظت از کشورهای خارج از ناحیه یورو، شامل انگلیس بدهد.

اتحاد ناحیه یورو نباید به ارزش و مزایای اقتصادی انگلیس آسیب بزند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، «جورج اوزبورن» وزیر خزانه‌داری انگلستان امروز با سفر به برلین این هشدار را خواهد داد، تنها در صورتی که تضمینی قانونی برای تجارت کشورهای خارج از ناحیه یورو شامل انگلیس وجود داشته باشد، همه‌پرسی جدایی این کشور از اتحادیه اروپا برگزار نمی‌شود.

    به نوشته تلگراف، وزیر خزانه‌داری انگلیس امروز به آلمان سفر می‌کند تا این هشدار را به کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدهد، تنها زمانی که در قواعد اتحادیه اروپا ضمانتی برای محافظت از کشورهای خارج از ناحیه یورو مصوب شود، انگلیس همه‌پرسی جدایی برگزار نخواهد شد.

    انگلیس می‌خواهد همبستگی میان کشورهای ناحیه یورو به مزایای این کشور آسیب نرساند. وزیر خزانه‌داری انگلیس خواستار محافظت از تجار و شرکت‌های بازرگانی انگلیسی است تا به دلیل بیرون بودن از ناحیه یورو، از سوی کشورهای عضو اتحادیه  دچار تبعیض نشوند.

    انگلیس می‌خواهد این اطمینان از سوی اتحادیه اروپا داده شود که کشورهای ناحیه یورو آسیبی به بازارهای مستقل وارد نمی‌کنند.

    به گفته اوزبورن، مردم انگلیس نمی‌خواهند در اتحادیه اروپا باقی بمانند که همین مساله موجب تنش میان لندن و بروکسل است.

    از سال گذشته میلادی بویژه بعد از موج مقابله با ورود مهاجران دریایی به انگلیس، دولت «دیودی کامرون» وعده داده بود برای کسب مزایای بهتر برای مردم انگلیس و استقلال از قواعد اتحادیه اروپا همه‌پرسی جدایی انگلیس از این اتحادیه را در سال 2017 میلادی برگزار می‌کند.

    در طول زمان خواسته دولت انگلیس تغییراتی داشت و در برهه‌ای تصمیم به جلوکشیدن زمان برگزاری همه‌پرسی اتخاذ شد اما از سوی دیگر ایده‌ای مطرح شد که بر اساس آن پیش از برگزاری همه‌پرسی، انگلیس طرحی برای اصلاح قواعد رابطه این کشور با اتحادیه اروپا را ارائه کرده است.

    اوزبورن امروز با «وولفگانگ شویبله» وزیر دارایی آلمان دیدار می‌کند که هدف وی از این دیدار کسب امنیت بیشتر برای پوند و شرایط تجارت انگلیس است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو