عصر بازار

مدیرعامل بانک کشاورزی:

همه مطالبات گندم کاران تسویه شد

عصر اعتبار- رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: طلب کشاورزان بابت خرید تضمینی گندم در کوتاه ترین زمان ممکن به طور کامل پرداخت شد.

همه مطالبات گندم کاران تسویه شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مرتضی شهیدزاده با اشاره به همکاری راهبردی دولت، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نظام بانکی افزود: در سال جاری هشت میلیون و 80 هزار تن گندم به ارزش 9 هزارو 389 میلیون تومان از کشاورزان سراسر کشور به صورت تضمینی و براساس روشی که با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و حمایت بانک مرکزی و نظام بانکی تدوین شده بود، خریداری شد.
    وی با اشاره به اینکه پس از 10 سال، طرح خرید تضمینی گندم باردیگر به این بانک واگذار شد، اظهارداشت: تا اواسط مهرماه امسال، کل منابع مالی مورد نیاز تامین و هم اکنون طلب کشاورزان به طور کامل تسویه شده که امری بی سابقه است.
    شهید زاده گفت: امسال سامانه الکترونیکی بانک کشاورزی ویژه خرید تضمینی خرید گندم به گونه طراحی و اجرا شد که به طور لحظه ای وضعیت خرید گندم و پرداخت مبالغ به کشاورزان قابل رصد و تحلیل بود.
    مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: در سال زراعی 93-94، استان خوزستان با 960 هزار تن خرید تضمینی گندم در صدر استان های کشور قرار داشت.
    به گفته وی، استان های گلستان، فارس و کردستان نیز به ترتیب با 891 ، 744 و 544 هزار تن خرید تضمینی گندم بالاترین تولید و فروش این محصول راهبردی را در کشور از آن خود کردند.
    شهیدزاده تاکید کرد : با توجه به اینکه استان کردستان از مناطق کمتر توسعه یافته تلقی می شود اما کشاورزان این استان موفق شدند با تولید بالا رده خود را در کشت گندم ارتقاء دهند.
    وی خرید تضمینی ذرت و دانه های روغنی با قیمت تضمینی را مهمترین برنامه راهبردی بانک کشاورزی تا پایان سال جاری بیان کرد و گفت: امیدداریم با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نظام بانکی بتوانیم مانند گندم در جهت منافع تولیدکنندگان این خرید تضمینی را انجام دهیم.
    مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به بسته اقتصادی دولت برای نیمه دوم سال جاری گفت: پیشنهاد بانک کشاورزی برای اختصاص مبالغی ویژه خرید ادوات مکانیزاسیون کشاورزی با نرخ پایین تر برای کشاورزان در بانک مرکزی تصویب شده است و پس از ابلاغ، اعطای این تسهیلات به کشاورزان آغاز می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو