عصر بازار

گزارش بانک مرکزی از تثبیت و افزایش قیمت چند گروه اقلام خوراکی

عصر اعتبار- بانک مرکزی گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی ۱۱گروه مواد خوراکی در تهران را برای هفته منتهی به هشتم آبان ماه ۹۴ اعلام کرد که بر این اساس، نرخ پنج گروه مواد خوراکی افزایش و قیمت یک گروه کاهش یافت؛ البته نرخ پنج گروه دیگر ثابت ماند.

گزارش بانک مرکزی از تثبیت و افزایش قیمت چند گروه اقلام خوراکی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، در حالی که نرخ لبنیات، گوشت قرمز، قندو شکر، چای و روغن نباتی در هفته یادشده ثابت بود اما قیمت تخم مرغ 0.5 درصد، برنج 0.1 درصد، حبوبات 1.7 درصد، میوه های تازه 1.4 درصد و سبزی های تازه نیز 4.2 درصد رشد داشته است. البته نرخ گوشت مرغ در هفته منتهی به هشتم آبان ماه با 2.5 درصد کاهش مواجه شده است.
    **لبنیات و تخم مرغ
    در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت تمام اقلام این گروه نسبت به هفته گذشته ثابت بود. بهای تخم مرغ معادل نیم درصد افزایش داشت و شانه ای 74 هزار ریال تا 95 هزار ریال فروش می رفت.
    **برنج و حبوب
    در این هفته قیمت برنج وارداتی غیرتایلندی بدون تغییر بود. بهای برنج داخله درجه یک و درجه دو به ترتیب معادل 0.1 و 0.3 درصد افزایش یافت؛ در گروه حبوبات، قیمت نخود، لوبیا سفید و لوبیا قرمز ثابت بود و بهای سایر اقلام این گروه بین 0.2 تا 4.8 درصد افزایش داشت.
    **میوه ها و سبزی های تازه
    در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری کیوی عرضه نمی شد و خربزه نیز عرضه کمی داشت اما اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شد.
    همچنین میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه، قیمت سیب قرمز تخم لبنان معادل 0.7 ، سیب زرد لبنان 0.5 درصد، لیموشیرین 0.6 درصد و کیوی 12.9 درصد کاهش اما بهای سایر اقلام این گروه بین 0.3 درصد تا 33.2 درصد افزایش یافت./
    در گروه سبزی های تازه، قیمت سیب زمینی معادل 1.1 درصد، پیاز یک درصد و لوبیا سبز 1.1 درصد کاهش داشت اما بهای سایر اقلام این گروه بین 0.1 تا 17.7 درصد افزایش یافت.
    **گوشت قرمز و گوشت مرغ
    در هفته مورد گزارش، قیمت گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بود و بهای گوشت مرغ معادل 2.5 درصد کاهش یافت.
    **قند، شکر، چای و روغن نباتی
    در این هفته قیمت شکر معادل 0.1 درصد افزایش یافت اما بهای روغن نباتی جامد معادل 0.1 درصد کاهش داشت. قیمت قند، چای خارجی و روغن نباتی مایع ثابت بود.
    **تغییرات یکساله قیمت ها
    همچنین بانک مرکزی در گزارشی تغییرات قیمتی 11 گروه مواد خوراکی را برای یک سال منتهی به هشتم آبان ماه امسال، اعلام کرد که بر این اساس نرخ لبنیات 5.5 درصد، برنج 8.8 درصد، حبوبات 24.2 درصد، سبزی های تازه 1.9 درصد، گوشت قرمز 5.7 درصد، گوشت مرغ 8.2 درصد، قند و شکر 9.2 درصد و روغن نباتی 0.7 درصد افزایش یافت و نرخ تخم مرغ 10 درصد، میوه های تازه 1.4 درصد و چای 1.3 درصد کاهش داشته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو