عصر بازار

از سوی بانک مرکزی

ضوابط حساب ویژه برای تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی ابلاغ شد

عصر اعتبار- ضوابط افتتاح حساب ویژه جاری قرض‌الحسنه به منظور تامین سرمایه در گردش پایدار بنگاه‌های اقتصادی در قالب ماده ۲۱ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور ابلاغ شد.

ضوابط حساب ویژه برای تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها و موسسات اعتباری دستورالعمل اجرایی ماده (21) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را که در جلسه 28 مهر ماه شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده بود را به بانک‌ها و موسسات اعتباری ابلاغ کرد که براساس آن حساب ویژه‌ قرض الحسنه جاری به منظور تامین سرمایه در گردش پایدار افتتاح می‌‌شود.

    در این بخشنامه آمده است: به استحضار می‌رساند شورای محترم پول و اعتبار با استناد به ماده 21 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و با هدف کمک به تامین مالی پایدار واحد‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی، حمل و نقل، صنوف تولیدی، بنگاه‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های صادراتی در حال کار از طریق افتتاح حساب ویژه برای هر واحد و نیز هم‌راستا با برنامه‌های دولت برای رونق‌ بخشیدن به اقتصاد کشور، دستورالعمل اجرایی ماده 21 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را در 22 ماده و 9 تبصره مورد تصویب قرار داد که نسخه‌ای از آن به شرح پیوست جهت استحضار ایفاد می‌گردد.

    خواهشمند است دستور فرمایید مراتب به قید تسریع به تمامی واحد‌های ذیربط آن بانک ابلاغ و بر حسن اجرایی آن تاکید دقیق شود. همچنین مقتضی است ترتیبی اتخاذ شود تا نسخه‌ای از بخشنامه ابلاغی به واحد‌های ذیربط، به مدیریت کل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری این بانک ارسال گردد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی