عصر بازار

موسسات غیر مجاز خود را با قوانین بانک مرکزی تطبیق دهند

شکایت از بانک مرکزی تکذیب شد

عصر اعتبار- در حالی وجود دردسر ساز و تخریبی موسسات اعتباری غیرمجاز هر روز داستان تازه‌ای برای شبکه بانکی و سپرده‌گذاران دارد که این بار به عاملی برای طرح شکایت از بانک مرکزی به قوه قضاییه شد؛ موضوعی که البته ادعای آن مطرح ولی تایید نشد.

شکایت از بانک مرکزی تکذیب شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، اخیرا یکی از اعضای هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس موضوع شکایت این کمیسیون از بانک مرکزی به قوه قضاییه را مطرح کرد.

    بیگی ئیلانلو با اعلام اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس درحال پیگیری ساماندهی بانک‌ها و موسسات مالی غیرمجاز از سوی بانک‌مرکزی است گفته بود که درهمین راستا کمیسیون اقتصادی از بانک مرکزی به قوه قضائیه شکایت کرده است.

    وی با اشاره به آمار بانک مرکزی مبنی بر فعالیت حدود 7000 موسسه که تنها پنج تا شش مورد آنها، شاخص و دارای شعبات متعدد و تنها یک درصد این موسسات ساماندهی شده‌اند عنوان کرده بود که بانک مرکزی به جای تدبیر برای ساماندهی موسسات مالی و اعتباری اقدام به تهدید و فشار می کند،که این فشارها سبب متضرر شدن سپرده گذاران و ایجاد بحران می شود.

    ماجرای شکایت تکذیب شد

    اظهارات این عضو هیات رییسه کمیسیون مجلس در رابطه با انجام شدن شکایت از بانک مرکزی به قوه قضاییه در حالی مطرح شده که تا کنون اعلام رسمی از سوی قوه قضاییه و یا سخنگوی این قوه انجام نشده است و در سویی دیگر پیگیری موضوع از سایر اعضای کمیسیون اقتصادی نشانی از تایید این ادعا نداشت، به طوری که ارسلان فتحی‌پور-رییس کمیسیون اقتصادی مجلس- موضوع شکایت از بانک مرکزی در خصوص موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز را تکذیب کرد.

    وی با اشاره به اظهارات مطرح شده عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد که گفته‌های ایشان نظر شخصی بوده و موضوع شکایت از بانک مرکزی اصلا در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح نشده است.

    فتحی پور این را هم گفت که هر موضوعی که در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح باشد از طریق سخنگوی این کمیسیون مطرح خواهد شد.

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در عین حال ارزیابی مثبتی از اقدامات بانک مرکزی درباره ساماندهی موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز داشت و یادآور شد که ادامه فعالیت موسسات غیرمجاز منجر به فساد و پولشویی در کشور می‌شود؛ بنابراین بهتر است که موسسان موسسات غیرمجاز برای دریافت مجوز، سریعا به بانک مرکزی مراجعه کنند و خود را با شرایط بانک مرکزی تطبیق دهند.

    وی همچنین به مردم توصیه کرد که پول و سرمایه خود را در بانک‌ها و موسسات مجوزدار سپرده کنند.

    داستان دردسرهای موسسات غیرمجاز برای شبکه بانکی، مردم ، سازمانهای درگیر با نظام بانکی و همچنین بانک مرکزی در حالی ادامه دارد که در حال حاضر چند موسسه بزرگتر که نقش تاثیر گذاری در بازار پول ایفا می کنند یا در مسیر ساماندهی و یا در مرحله تعیین تکلیف قرار گرفته اند.

    این در حالی است که اخیرا موسسه اعتباری نور مجوز فعالیت خود را دریافت کرد، اساسنامه موسسه آرمان تصویب شد، بانک مهر اقتصاد در حال فروش سهام خود در بازار سرمایه تا 50 درصد کل سهام است و طبق آنچه که مدیران بانک مرکزی اعلام کرده اند سایر موسسات دانه درشت هم مکلف به تعیین تکلیف و قرار گرفتن در چتر نظارتی این بانک شده‌اند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو