عصر بازار

قیمت طلا افزایش یافت

عصر اعتبار- قیمت طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۱۳۷ دلار و ۵ سنت رسید، اما فاصله زیادی با پایین ترین رقم ۴ هفته اخیر (۱۱۳۲ دلار و ۳۵ سنت) که در جلسه گذشته به ثبت رسید نداشت.

قیمت طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، قیمت طلا پس از 4 جلسه کاهش، امروز افزایش یافت، اما در حالی که پیش بینی ها در مورد افزایش نرخ بهره در آمریکا در سال جاری، موجب نگرانی سرمایه گذاران شده، قیمت فلز زرد در نزدیکی پایین ترین رقم 4 هفته اخیر باقی ماند.
    فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته با مطرح کردن احتمال افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر، گمانه زنی های قبلی مطرح شده در مورد به تعویق افتادن افزایش نرخ بهره را تضعیف کرد.
    قیمت طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1137 دلار و 5 سنت رسید، اما فاصله زیادی با پایین ترین رقم 4 هفته اخیر (1132 دلار و 35 سنت) که در جلسه گذشته به ثبت رسید نداشت. قیمت فلز زرد روز دوشنبه برای چهارمین جلسه متوالی کاهش یافت.
    ادوارد میر، تحلیلگر موسسه اف سی استون در این باره گفت: «ما در کوتاه مدت همچنان چشم انداز قیمت طلا را کاهشی می بینیم... ترکیب تقویت ارزش دلار، افزایش شاخص ها در بورس آمریکا، خروج سرمایه از صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا، احتمال افزایش نرخ بهره در کنار بدتر شدن تصویر فنی همگی موجب می شود تا قیمت طلا کاهشی باقی بماند.»
    آمارهای اقتصادی آمریکا که روز دوشنبه منتشر شد از ایده افزایش نرخ بهره در سال جاری حمایت می کرد. فعالیت های  تولیدی آمریکا در ماه اکتبر به پایین ترین رقم 2 سال و نیم اخیر رسید، اما افزایش ثبت سفارشات جدید این احتمال را تقویت کرد که آمریکا ممکن است بدترین شرایط اقتصادی خود را سپری کرده باشد.
    خروج سرمایه از صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا افزایش یافته است.
    حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز دوشنبه 043 درصد کاهش یافت و به 689.28 تن رسید، که پایین ترین رقم در 3 هفته گذشته بود. این صندوق از 19 اکتبر تاکنون اهد هیچگونه افزایش سرمایه گذاری ای نبوده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو