عصر بازار

مروری بر مهم‌ترین تحولات امروز اقتصاد جهان

۵ رویداد تاثیرگذار بر بازارهای جهانی چه بود؟‌

عصر اعتبار- ضرر سنگین استاندارد‌چارترد، سوددهی شرکت UBS‌ و اعلام کافی بودن رشد اقتصادی ۶.۵ درصدی برای چین توسط رئیس‌جمهور چین، بخشی از موضوعاتی است که امروز، معامله‌گران در بازارهای جهانی در مورد آن صحبت می‌کردند.

۵ رویداد تاثیرگذار بر بازارهای جهانی چه بود؟‌
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز‌، بلومبرگ از تاثیرگذارترین خبرهای امروز (3 نوامبر 2015) روی بازار جهانی، خلاصه‌ای جمع‌آوری کرده که مهم‌ترین آنها به شرح زیر است:

    استانداردچارترد و UBS
    شرکت استاندارد چارترد گزارش داد که در سه ماهه سوم سال جاری با ضرر 139 میلیون دلاری مواجه شده و اعلام کرد که این بانک 15 هزار شغل را بعنوان بخشی از برنامه صرفه جویی هزینه کاهش خواهد داد.  سهام استن‌چارت با افت 8.7 درصدی در روز جاری روبرو بود. از سوی دیگر، درآمد خالص گروه UBS  در سه ماهه منتهی به سپتامبر به 2.07 میلیارد فرانک سوئیس‌( معادل 2.1 میلیارد دلار) رسید. این رقم به دلیل اعتبار مالیاتی 1.3 میلیارد فرانکی در مقابل ضررهای قبلی بوده است. با این گزارش، سهام این شرکت در بازار لندن با افت 5.1 درصدی مواجه شد.

    رشد 6.5 درصدی برای چین
    شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین با اعلام جزئیات سیزدهمین برنامه اقتصادی پنج‌ساله دولت،  اعلام کرد که به منظور تحقق هدف دوبرابر شدن سرانه GDP در سال 2020 نسبت به سال 2010، رشد سالانه در 5 سال‌ آینده کمتر از 6.5 درصد نباید باشد. چین همچنین در پی افزایش قابلیت تبدیل یوان به شیوه‌ای منظم تا سال 2020 خواهد بود.

    بانک مرکزی استرالیا، انگلستان و زامبیا
    مشابه با پیش‌بینی اغلب اقتصاددانان حاضر در نظرسنجی بلومبرگ، بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره را بدون تغییر نگاه داشت. همچنین به دنبالم تصمی بانک مرکزی انگلستان، تحلیلگران منتظر نشانه‌هایی برای تغییر در زمان افزایش نرخ بهره بریتانیا هستند. این در حالی است که انتظار می‌رود این تصمیم در کمیته مقررات پولی با مخالفانی روبرو شود. همچنین بانک مرکزی زامبیا برای مبارزه با تورم 14.3 درصدی، نرخ بهره معیار را با افزایش سه درصدی به 15.5 درصد افزایش داد.

    خرید کینگ دیجیتال توسط شرکت اکتیویژن
    شرکت اکتیویژن با خرید شرکت تفریحی کینگ‌دیجیتال (سازنده بازی اعتیادآور کندی‌کراش) به قیمت 5.9 میلیارد دلار موافقت کرد. این توافق منجر به اضافه‌شدن  یکی از بزرگ‌ترین عرضه کننده‌های بازی‌های موبایل به توپخانه اکتیویژن می‌شود و به این شرکت اجازه می‌دهد تا بر روی بازی‌های گوشی‌های هوشمند سرمایه گذاری کند. پیش‌بینی می‌شود در آمد حاصل از بخش بازار این شرکت در سال 2015 به 36 میلیارد دلار برسد.

    و اما در ادامه روز ..
    شرکت تسلا موتورز بعد از بسته شدن بازار در روز جاری اقدام به انتشار درآمد سه‌ماهه سوم خود خواهد کرد؛ در حالی که تحلیلگران و سرمایه‌گذاران بر روی ارقام تولیدی این شرکت تمرکز دارند که آیا تسلا به هدف تحویل حداقل 50 هزار خودرو در سال جاری خواهد رسید یا خیر. هفته گذشته این شرکت اعلام کرده بود که در سه ماهه منتهی به سپتامبر فروش چشمگیری در چین داشته است. آمار فروش خودرو شرکت‌های خودروسازی در ادامه امروز منتشر خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو