عصر بازار

بدهی ۲۰ هزار میلیارد دلاری میراث اوباما برای رئیس جمهور بعدی آمریکا

عصر اعتبار- زمانی که باراک اوباما در سال ۲۰۰۹ رئیس جمهور آمریکا شد، بدهی ملی این کشور ۱۰۶۰۰ میلیارد دلار بود و مقام های دولت اوباما جورج دبلیو بوش را به خاطر افزایش ۴ هزار میلیارد دلاری بدهی‌های ملی به شدت مورد حمله قرار می‌دادند.

بدهی ۲۰ هزار میلیارد دلاری میراث اوباما برای رئیس جمهور بعدی آمریکا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روزنامه واشنگتن تایمز، میزان بدهی های ملی آمریکا هم اکنون به بیش از 18500 میلیارد دلار رسیده و شاید این رقم تا سال 2017 میلادی به بیش از 20 هزار میلیارد دلار افزایش یابد.

    این در شرایطی است که بدهی ملی آمریکا در سال 2009 یعنی زمانی که اوباما به قدرت رسید، به 10600 میلیارد دلار رسیده بود و مقام های واشنگتن از جورج دبلیو بوش به خاطر افزودن 4 هزار میلیارد دلار به بدهی ملی در طول ریاست جمهوری اش به شدت انتقاد می کردند.

    بر اساس توافق دو ساله بودجه بین دولت و کنگره آمریکا، وزارت خزانه داری می تواند تا پایان دوره ریاست جمهوری اوباما 1500 میلیارد دلار دیگر استقراض کند. بنابر این زمانی که اوباما کاخ سفید را ترک کند بدهی 20 هزار میلیارد دلاری را برای رئیس جمهور بعدی به ارث خواهد گذاشت، یعنی میزان بدهی ملی آمریکا در دوره اوباما تقریبا دو برابر شده است.

    در حالی که برخی سیاستمداران از جمله جان بینر رئیس سابق کنگره آمریکا بر این باورند که افزایش هزینه ها بر اساس توافق دو ساله بودجه با کاهش هزینه ها در بخش های دیگر جبران خواهد شد و این مساله موجب افزایش بدهی ملی نمی شود ولی گروهی از تحلیلگران بودجه به این مساله اشاره می کنند که توافق بودجه بین کاخ سفید و کنگره در نهایت نتیجه ای جز افزایش بدهی ملی نخواهد داشت.

    رند پل نماینده جمهوریخواه کنتاکی که تلاش زیادی کرد تا برای جلوگیری از تصویب توافق بودجه در سنا دست به فیلی باستر بزند، در این باره گفت: ما به رئیس جمهور اوباما این امکان را می دهیم تا در سال آخر ریاست جمهوری اش هر چقدر می خواهد، استقراض کند. هیچ محدودیتی وجود ندارد. بفرمایید رئیس جمهور، هر چه می خواهید هزینه کنید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar  ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو