عصر بازار

افت سهام استاندارد‌چارترد

تضعیف دلار در برابر ارزهای آسیایی

عصر اعتبار- بعد از تثبیت نرخ بهره توسط بانک مرکزی استرالیا و پیشی گرفتن نرخ تورم کره‌جنوبی از پیش‌بینی‌ها، دلار در برابر واحدهای پول آسیایی تضعیف شد.

تضعیف دلار در برابر ارزهای آسیایی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از بلومبرگ،‌ در جریان معاملات امروز در بازارهای جهانی سهام و ارز، شاخص دلار بلومبرگ با بیشترین افت یک ماهه خود مواجه شد. اوسی (لقب دلار استرالیا) برای سومین روز متوالی تقویت شد، در حالی‌که وون کره‌جنوبی نیز با رشد مواجه شد. شاخص استاکس اروپا در حالی با افت مواجه شد که زیان شرکت‌های فولکس‌واگن و استاندار چارترد با رشد شرکت رویال داچ‌شل جبران شد.

    بازار ارز
    شاخص دلار بلومبرگ، که نرخ برابری دلار در برابر 10 واحد پولی اصلی را نشان‌ می‌دهد با افت 0.1 درصدی، چهارمین جلسه متوالی سیر نزولی خود را به ثبت رساند.
    در بازار امروز هر یورو با اندکی تغییر معادل 1.1018 دلار معامله شد. طبق برنامه اعلام شده، ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا، در نظر دارد بعد از بسته شدن بازارهای اروپا در روز جاری در فرانکفورت به سخنرانی بپردازد.

    دلار استرالیا با رشد 0.8 درصدی معادل 72.01 سنت آمریکا معامله شد. 17 نفر از 29 اقتصاددان بررسی شده توسط بلومبرگ انتظار داشتند که بانک مرکزی استرالیا نرخ معیار را نزدیک 2 درصد نگاه دارد. این بانک با استناد به «‌گسترش متوسط» در اقتصاد داخلی و با اشاره به اینکه کاهش نرخ بهره قبلی به سرمایه‌گذاری‌ها و هزینه‌ها کمک کرده است، اقدام به این عمل کرده است.

    وون کره با رشد 0.4 درصدی مواجه شد در حالی‌که بات تایلند 0.2 درصد تقویت شد. همچنین رینگیت مالزی 0.4 درصد و روپیه اندونزی 0.8 درصد رشد داشتند. لیر ترکیه بعد از رشد 3.2 درصدی ناشی از پیروزی حزب عدالت و توسعه در انتخابات ترکیه امروز با نوسان مواجه بود. سرمایه‌گذاران بعد از 5 ماه بن‌بست سیاسی به بازارهای این کشور جذب شدند.

    بازار سهام
    شاخص استاکس اروپا با وجود افت سهام بیش از نیمی از 19 گروه صنعتی با اندکی تغییر مواجه شد.  شرکت سرمایه‌گذاری استاندارد چارترد با سقوط 4.7 درصدی در بازار لندن مواجه شد. شرکت فولکس واگن نیز افتی 3.8 درصدی را تجربه کرد.

    شاخص آسیا پاسیفیک بدون درنظر گرفتن شاخص ژاپن  با رشد 0.7 درصدی مواجه شد.با وجود که این شاخص بهترین عملکرد ماهانه خود را از سال 2012 در ماه اکتبر داشت این شاخص همچنان 4 درصد زیر مقدار دهم آگوست خود قرار دارد. شاخص آسیا پاسیفیک MSCI شامل بازار سهام ژاپن در سال جاری رشدی 2.8 درصدی را تجربه کرده است.

    شاخص شرکت‌های چینی هانگ سنگ بعد از افت 4.7 درصدی پنج روز گذشته امروز با رشد 0.4 درصدی مواجه شد و شاخص کامپوزیت شانگهای نیز 0.3 پایین‌تر از جایگاه جلسه گذشته خود ایستاد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی