عصر بازار

صعود بازارهای سهام آسیایی ادامه یافت

عصر اعتبار- بازارهای سهام آسیا روز جاری در پی بهبود ریسک پذیری سرمایه‌گذاران و صعود سهام تولیدکنندگان کالا، بازارهای وال استریت را دنبال کرده و صعود کردند.

صعود بازارهای سهام آسیایی ادامه یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، شاخص ام اس سی آی از بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن 1.7 درصد صعود کرد.

    شاخص سهام شانگهای پس از اظهارات اقتصادی مثبت شی جین پینگ، رییس جمهور چین و رونمایی پیشنهادهای دولت برای طرح پنج ساله اصلاح بازار مالی، 2.6 درصد صعود کرد.

    شینهوا به نقل از رییس جمهور چین گزارش داد این کشور می‌تواند ظرف پنج سال آینده رشد اقتصادی سالانه هفت درصدی را حفظ کند اما ابهاماتی درباره تجارت جهانی ضعیف و بدهی داخلی بالا وجود دارد.

    شاخص سهام هنگ کنگ سه درصد صعود کرد. نیک‌کی 225 توکیو هم با آغاز فعالیت قوی سه شرکت تابعه پست ژاپن و استقبال سهامداران از عرضه اولیه سهام این گروه 12 میلیارد دلاری، 2.4 درصد صعود کرد.

    در وال استریت هم افزایش ارزش سهام بخشهای فناوری و انرژی، صعود بازارهای سهام در روز گذشته را هدایت کرد. شاخص داوجونز اینداستریال اوریج با 0.5 درصد افزایش به 17918.15 واحد رسید. نزدک کامپوزیت با 0.4 درصد افزایش، در کانال 5145.13 واحد بسته شد. در این بین استاندارد اند پورز 500 با 0.3 درصد افزایش، در 2109.79 واحد ایستاد.

    بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران همچنین در جست و جوی پناهگاه مطمئن سرمایه به دارایی‌های ریسک گریز روی برده و باعث صعود بازده اوراق خزانه آمریکا شدند. بازده اوراق 10 ساله به 2.225 درصد صعود کرد که بالاترین سطح در یک تا یک ماه و نیم گذشته بود.

    بازده بالاتر اوراق قرضه آمریکا از دلار پشتیبانی کرد و ارز آمریکا با 0.1 درصد افزایش، به 121.16 ین رسید. یورو هم 0.1 درصد کاهش یافت و به 1.0952 دلار رسید.

    اظهارات ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا مبنی بر اینکه سیاستگذاران در صورت نیاز اقدام خواهند کرد، ارز واحد اروپایی را تحت فشار قرار داد.

    اکنون که سیاستهای محرک اقتصادی و اصلاح بازار مالی در چین، نگرانی سرمایه گذاران نسبت به دومین اقتصاد بزرگ جهان را تا حدودی تخفیف داده است، سرمایه گذاران به وضعیت رشد آمریکا معطوف شده اند. بازارها با انتظار برای انتشار گزارش آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا در روز جمعه و تاثیر این نتایج بر احتمال تصویب افزایش نرخهای بهره آمریکا در دسامبر ثابت مانده اند.

    در بازارهای کالا، نفت خام آمریکا پس از صعود چهار درصدی در روز سه شنبه، 0.4 درصد کاهش یافت و به 47.73 دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت پس از صعود 3.6 درصدی، 0.3 درصد کاهش یافت و به 50.38 دلار در هر بشکه رسید.

    دورنمای افزایش نرخهای بهره آمریکا طلا را همچنان تحت فشار قرار داده و باعث شد هر اونس این فلز زرد به 1114 دلار نزول کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar  ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی