عصر بازار

نگرانی نسبت به نرخ بهره آمریکا قیمت طلا را نزدیک به پایین ترین رقم در ۴ هفته اخیر رساند

عصر اعتبار- قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه پس از ۵ روز کاهش متوالی با ثبات نسبی روبرو شده ولی همچنان نزدیک به پایین ترین سطح در ۴ هفته اخیر قرار گرفته است.

نگرانی نسبت به نرخ بهره آمریکا قیمت طلا را نزدیک به پایین ترین رقم در ۴ هفته اخیر رساند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر هستند و این مساله موجب تقویت ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی شده است، قیمت جهانی طلا نیز با فشار زیادی همراه است.

    بر اساس این گزارش تحلیلگران تکنیکال بر این باورند که قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها همچنان تحت فشار زیادی قرار خواهد داشت و میزان ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.

    قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه با 0.4 درصد افزایش به بیش از 1121 دلار رسیده است. قیمت طلا شب گذشته برای لحظاتی به کمتر از 1114 دلار رسید که پایین ترین رقم از 2 اکتبر به شمار می رود.

    تحولات بازار طلا در شرایطی است که سرمایه گذاران بین المللی منتظر سخنرانی امروز جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست استماع سنا هستند و گزارش مهم وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت بازار اشتغال در ماه اکتبر نیز قرار است روز جمعه منتشر شود.

    گزارش وزارت کار آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو داشته باشد.

    سام لافلین تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری ام کی اس در این باره تاکید کرد: پس از شکسته شدن سطح حمایتی 1119 دلاری برای هر اونس طلا در مبادلات شب گذشته سطح حمایتی بعدی برای قیمت طلا 1105 دلار خواهد بود.

    گزارش سایت طلا می افزاید، قیمت طلا پس از انتشار بیانیه نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا زیر فشار زیادی قرار داشته است. فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار از سال 1999 میلادی تاکنون به طور مستقیم از احتمال افزایش نرخ بهره در نشست آتی خبر داده است.

    به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا قرار خواهد داشت. موسسه تحقیقاتی ای دی پی امروز وضعیت ایجاد اشتغال توسط بخش خصوصی در ماه اکتبر را منتشر خواهد کرد.

    میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز گذشته با کاهش شدیدی روبرو شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar  ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو