عصر بازار

برای داشتن رفاه در دوران پیری باید هوشمندانه عمل کنید

۵ خطای رایج در پس‌انداز برای دوران بازنشستگی

عصر اعتبار- بازنشستگی یکی از مهم‌ترین نقاط عطف زندگی انسان‌ها است که همه ما با آن به‌عنوان یک چالش روبرو هستیم و متاسفانه اکثر مردم برای پس‌انداز این دوران با مشکل روبرو هستند.

۵ خطای رایج در پس‌انداز برای دوران بازنشستگی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، بر اساس مطالعات گروه نظرسنجی گالوپ، در آمریکا میزان پس‌انداز بازنشستگی به‌شدت با درآمد و ثروت مرتبط است. آمریکایی‌های ثروتمندتر بیشتر به حساب‌های بازنشستگی خود توجه دارند؛ در حالی که خانواده‌هایی با درآمد کم، پس‌انداز کمتری هم برای بازنشستگی خواهند داشت. بر اساس مطالعات، بیش از 38 میلیون خانه‌دار آمریکایی هیچ‌گونه حساب پس انداز بازنشستگی‌ای ندارند.


    چیت‌شیت بزرگ‌ترین اشتباهات مردم در هنگام پس انداز برای بازنشستگی را فهرست کرده است؛ اشتباهاتی که شما باید از آنها دوری کنید.

    دیر شروع کردن
    منتظر ماندن تا اواخر بیست سالگی یا اواسط سی سالگی برای آغاز پس انداز بازنشستگی یک اشتباه بسیار واضح است. دلایل بسیاری وجود دارد که مردم پس‌انداز کردن را به تعویق می‌اندازند. برای نسل بیکاری که با بدهی‌های وام دانشجویی مواجه است،‌ ذخیره کردن پول برای بازنشستگی اغلب امری دشوار به شمار می‌آید. بر اساس مطالعات سی‌ان‌ان، میانگین بدهی وام دانشجویی در آمریکا در حدود 29 هزار دلار است.

    از نظر متخصصان مهم‌ترین مسئله‌ای که باید در حال حاضر آغاز کنید این است که تا جای ممکن پس‌انداز کرده و درمورد مکانی که سرمایه گذاری ‌می‌کنید هوشمند عمل کنید. شما همچنین باید به دنبال مشورت یک برنامه‌ریز مالی برای شناسایی اهداف خود و پیدا کردن مسیری برای رسیدن به این اهداف باشید.

    عدم تنوع
    از بازنشستگی اغلب به عنوان «سال‌های طلایی» افراد یاد می‌شود و واقعا هم چنین است. یک بازنشستگی برنامه‌ریزی شده به شما آزادی و پول مورد نیاز برای دنبال کردن آمال و آرزوهای‌تان را می‌دهد تا اوقات بیشتری را با دوستان و خانواده سپری کنید. ولی برای اینکه از لذت بردن در این «سال‌های طلایی» اطمینان حاصل کنید،‌ مهم است که به پس‌اندازهای خود تنوع ببخشید.

    یک برنامه مناسب پس‌انداز بازنشستگی از ابزارهای زیادی برای پس انداز استفاده می‌کند. اغلب کارمندان سالانه 17500 دلار ذخیره می‌کنند و یک حساب با سود مناسب می‌تواند سالانه 5 هزار و 500 دلار به آن اضافه کند.

    وزارت کار آمریکا اعلام کرده است که پس‌انداز بازنشستگی، هنگامی با اهمیت است که با تنوع توامان باشد؛ چراکه موجب کاهش ریسک خواهد شد. اگر شما در مورد مکان آغاز سرمایه‌گذاری بازنشستگی مطمئن شدید،‌ بهتر است که از یک برنامه‌ریز مالی مشورت بگیرید تا به شما برای شکل‌دهی یک استراتژی راحت برای رسیدن به اهداف شخصی بازنشستگی کمک کند.

    مشورت نکردن با برنامه‌ریزان مالی
    پس‌انداز برای بازنشستگی می‌تواند یک کار پیچیده باشد؛ چراکه قوانین و مقررات همواره در حال تغییرند. برای موضوع مهمی مثل بازنشستگی، ایده خوبی است که از مشورت یک متخصص برای رسیدن به هدف استفاده کنید.

    از نظر خیلی از افراد استفاده از یک برنامه‌ریز یک هزینه اضافی محسوب می شود، ولی اغلب یک برنامه‌ریز می‌تواند به شما برای یافتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری یا پولی که هرگز در دسترس شما نبوده کمک کند. در نتیجه، مشورت علیرغم هزینه زیاد بازهم می‌ارزد. اگر قصد تصمیم‌گیری‌های مهم مالی دارید، باید به نزد یک برنامه‌ریز مالی رفته و کار را به او بسپارید.

    مهم‌ترین مشکل افرادی که حساب‌های بازنشستگی افتتاح می‌کنند، این است که هدف یا استراتژی مشخصی ندارند. برنامه‌ریز مالی به شما در مورد تصمیم‌گیری درباره میزان ذخیره پول به منظور لذت‌بردن از بازنشستگی کمک خواهد کرد.

    عدم افزایش مقدار پس‌انداز با افزایش مقدار درآمد
    اگر می‌خواهید که بخش قابل‌توجهی از درآمد کنونی خود را در هنگام بازنشستگی داشته باشید، مهم است که مقدار پس‌انداز خود را به نسبت درآمدتان افزایش دهید. این بدین معناست که وقتی شما حقوق بیشتری می‌گیرید، باید پول بیشتری به حساب پس‌انداز بازنشستگی خود واریز کنید. از آنجا که درآمد شما در سال‌های پایانی کار قبل از بازنشستگی بیشترین مقدار خواهد بود،‌ مهم است که درصورت امکان بیشتر این درآمد اضافی را ذخیره کنید.

    فداکردن پس‌انداز بازنشستگی برای تحصیل فرزندان
    بسیار قابل تقدیر است که شما برای تحصیل فرزندان‌تان هر چه زودتر پول پس‌انداز کنید، ولی اجازه ندهید که صندوق پس‌اندازه دانشگاه مانع از پس‌انداز بازنشستگی شما شود.

    به حساب پس‌انداز بازنشستگی خود برای هرچیزی دست نزنید. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که مردم در پس انداز بازنشستگی مرتکب می‌شوند استفاده نابجا از حساب‌های پس‌اندازشان است. شما واقعا نباید به این حساب‌ها دست بزنید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar  ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو