عصر بازار

ال پاییس:

اولین نشانه های تحول اقتصادی ایران پس از توافق هسته ای

عصر اعتبار- روزنامه «ال پاییس» چاپ اسپانیا در مطلبی با عنوان «اولین نشانه های تحول اقتصادی ایران پس از توافق هسته ای» نوشت: حضور شرکت های خارجی در ایران، امیدواری ها به بهبود اقتصاد این کشور را افزایش داده است.

اولین نشانه های تحول اقتصادی ایران پس از توافق هسته ای
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ال پاییس روز چهارشنبه افزود: چشمان مسافران به محض خروج از فرودگاه امام خمینی (ره) به چراغ های نئون یک هتل زنجیره ای فرانسوی می افتد. این موضوع تنها یک نشانه از تحولی است که امضای توافق هسته ای در تابستان سالجاری رقم زده است.
    این روزنامه ادامه داد: از زمانی که آمریکایی ها 36 سال پیش تهران را به خاطر اشغال سفارتشان ترک کردند، هیچ هتل خارجی در این کشور فعالیت نکرده است. به رغم اینکه هنوز چند ماهی به لغو تحریم ها باقی مانده، ایرانی ها کم کم نشانه هایی از این گشایش را مشاهده می کنند.
    در این گزاش تقویمی از روند توافق هسته ای ایران نیز ارائه شده که بر اساس آن، 14 ژوییه (23تیر) روز امضای توافق، 18 اکتبر (26مهر) روز آغاز برچیدن ساختارهای برنامه هسته ای ایران، 15 دسامبر (24آذر) روز ارائه گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص ابعاد نظامی برنامه هسته ای ایران و اواخر سالجاری میلادی نیز (بنا به اظهارات رئیس جمهور ایران) زمان لغو تحریم های ایران است.
    ال پائیس یکی از تیترهای اصلی خود را به همین موضوع اختصاص داده و خبر از باز شدن دروازه های ایران به روی شرکت های چند ملیتی می دهد.
    این روزنامه همچنین در خبری دیگر با تیتر «یک فست فود برای سنجش میزان گشایش ایران» از افتتاح شعبه فست فود آمریکایی «کی اف سی» در تهران و پلمپ آن پس از یک روز گزارش داد.
    ال پاییس افزود: تعطیلی کی اف سی در تهران نشان دهنده چالشی است که در برابر تغییرات در ایران صورت می گیرد.
    خبرنگار ال پائیس با حضور در این رستوران، ماجرای افتتاح و تعطیلی آن را شرح داده است. بر این اساس، این شعبه از شعبه های به رسمیت شناخته شده فست فود آمریکایی که در سایت اینترنتی آن مورد اشاره قرار گرفته نیست،بلکه شعبه کی اف سی ترکیه است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو