عصر بازار

وزیر دارایی سابق یونان مطرح کرد:

شرایط تحمیلی تروئیکای اروپایی عامل وخامت اوضاع اقتصادی یونان

عصر اعتبار- وزیر دارایی سابق یونان با تاکید بر اینکه هدف تروئیکای اروپایی پایداری اقتصاد یونان نیست، شرایط تحمیلی این مجموعه به کشورش را عامل وخامت اوضاع اقتصادی یونان دانست.

شرایط تحمیلی تروئیکای اروپایی عامل وخامت اوضاع اقتصادی یونان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روزنامه "وینر سایتونگ"، "یانیس واروفاکیس"، وزیر دارایی سابق یونان در وین در برابر خبرنگاران درباره بدتر شدن اوضاع اقتصادی کشورش هشدار داده و گفت: در شش ماه آینده اوضاع بدتر از حالا خواهد شد.

    وی به فقدان سرمایه گذاری، بار مالیاتی رو به افزایش و مهاجرت ها به این کشور مدیترانه ای اشاره کرد.

    وزیر دارایی سابق یونان شروط وام دهندگان بین المللی که به رهبری وزیر دارایی آلمان به یونان تحمیل شده است را دلیل به وجود آمدن چنین وضعیتی برای کشورش دانسته و گفت: "وولفگانگ شایبله"، وزیر دارایی آلمان می داند که این برنامه ها محکوم به شکست است. برای سازمان های اروپایی و صندوق بین المللی پول که قبلا به عنوان تروئیکای اروپایی شناخته شده اند این مسئله مطرح نیست که اقتصاد یونان را پایدار کنند بلکه می خواهند آن هایی را که جرات می کنند اقتدار و نفوذ تروئیکا را به چالش بکشند سرکوب کنند.

    واروفاکیس در وین بار دیگر بر پیشنهادات خود برای در پیش گرفتن یک سیاست بحران جدید تاکید کرده و گفت: بانک مرکزی اروپا که در حال حاضر با 60 میلیارد یورو در ماه بدهی های دولتی کشورهای عضو یورو را می خرد بهتر است این پول را در پروژه های زیر ساختی سرمایه گذاری کند.

    وی افزود: بانک سرمایه گذاری اروپا ((EIB باید مستقیما از بانک مرکزی اروپا پول دریافت کند تا بتواند تکنولوژی و زیر ساخت های جدید را تامین مالی کند. این می تواند روند تضعیف تقاضا در اروپا را بهبود بخشد.

    واروفاکیس دلیل شکست چنین پیشنهاداتی را مناقشات طولانی مدت نهفته بین آلمان و فرانسه درباره تنظیم سیاست اقتصادی مشترک دانسته و تاکید کرد که یونان ناخواسته از این شرایط خسارت و آسیب می بیند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو