عصر بازار

تسهیلات دریافتی از بانک‌ها صرف چه اهدافی شد؟

عصر اعتبار- بخش های پنج‌گانه اقتصاد ایران در شش‌ماهه اول امسال در مجموع ۱۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی دریافت کرده‌اند. اما تسهیلات دریافتی در بخش‌های مختلف اقتصادی صرف چه اهدافی شده است؟

تسهیلات دریافتی از بانک‌ها صرف چه اهدافی شد؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز و بر اساس گزارشی که بانک مرکزی منتشر کرده است، در میان بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی و خدمات بیشترین تسهیلاتی که اغلب این بخش‌ها از بانک‌ها دریافت کرده‌اند صرف تامین سرمایه در گردش شده است، مگر بخش ساختمان و مسکن که بیشترین تسهیلات این بخش صرف خرید خانه شده است.

    بر اساس این گزارش ایجاد، تامین سرمایه در گردش، تعمیر، توسعه، خرید کالای شخصی و خرید مسکن از جمله اهدافی است که بخش‌های اقتصادی برای انجام آن از بانک تسهیلات دریافت کرده‌اند. در جداول زیر سهم هر کدام از این موارد از کل تسهیلاتی که در بخش‌های مختلف هزینه شده مشخص می‌شود.

    بر اساس این گزارش بخش کشاورزی در شش ماهه اول امسال 12 هزار میلیارد تومان، بخش صنعت و معدن 48، بخش ساختمان و مسکن 16.8، بخش بازرگانی 21 و بخش خدمات 61 هزار میلیارد تومان از بانک‌ها تسهیلات دریافت کرده‌اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی