عصر بازار

با هدف نقدشوندگی بیشتر

پای بازارگردان‌ به بازار اسناد خزانه اسلامی باز شد

عصر اعتبار- مدیرعامل فرابورس ایران از ورود نخستین بازارگردان به بازار معاملات اسناد خزانه اسلامی خبر داد و گفت: این اقدام با هدف اطمینان‌بخشی بیشتر به خریداران این اوراق انجام شده است.

پای بازارگردان‌ به بازار اسناد خزانه اسلامی باز شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، امیر هامونی با اشاره به معاملات روان اسناد خزانه اسلامی در بازار ابزارهای نوین مالی اظهار داشت: در بازارهای مالی دنیا از اسناد خزانه به عنوان یکی از نقدشونده‌ترین اوراق یاد می‌شود که از امروز با ورود بازارگردان به جریان معاملات اسناد خزانه اسلامی در فرابورس ایران نیز این اطمینان به معامله‌گران داده می‌شود که با خیال آسوده‌تر در حجم بالا نسبت به خرید و نگهداری اسناد خزانه اسلامی اقدام کنند.

    مدیرعامل فرابورس ایران، معاملات ثانویه اسناد خزانه اسلامی را در راستای گسترش بازار بدهی و همچنین تسریع در تسویه بدهی پیمانکاران دولتی عنوان کرد و افزود: قیمت این اوراق تحت تاثیر دو عامل نرخ سود مورد انتظار بازار و فاصله تا سررسید، اوراق در بازار تعیین می‌شود.

    وی با اعلام خبر ورود اولین بازارگردان رسمی به بازار معاملات اسناد خزانه اسلامی درباره جزئیات بازارگردانی اسناد خزانه اسلامی گفت: شرکت کارگزاری بانک کشاورزی متعهد شده است که روزانه 500 هزار ورقه از اسناد خزانه اسلامی را با مظنه حداکثر یک درصدی، بازارگردانی کند و به این ترتیب فعالان بازار هر روز می‌توانند اوراق خود را به وجه نقد تبدیل کنند.

    مدیرعامل فرابورس ایران تصریح کرد: بازارگردان با هدف ایجاد اطمینان بیشتر در جهت نقد شوندگی اوراق، همواره به قیمت بازار و در چارچوب مقررات اقدام به خرید و فروش اوراق می‌کند اما سرمایه‌گذاران در صورت وجود مظنه بهتر خرید یا فروش، می‌توانند با مظنه مد نظر خود معامله کنند.

    به گفته وی، علی‌رغم نبود بازارگردان طی یک ماهی که از معاملات ثانویه این اوراق در فرابورس می‌گذرد، نوسان بسیار کمی در قیمت‌ها پدید آمده و پیش‌بینی می‌شود با وجود بازارگردان، ثبات بیشتری در نرخ و بازده این اسناد شاهد باشیم و در واقع فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری پیش روی مردم قرار بگیرد.

    هامونی با بیان اینکه مقدمات بازارگردانی اسناد خزانه اسلامی با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و پیگیری فرابورس ایران محقق شد، ادامه داد: البته کارگزاری بانک کشاورزی هم در این زمینه پیش‌قدم شد و از روز شنبه 16 آبان 94 به عنوان نخستین بازارگردان اسناد خزانه اسلامی فعال می‌شود.

    وی اضافه کرد: هم‌اکنون با برخی از نهادهای مالی در حال مذاکره هستیم تا بازارگردانان دیگری به این بازار اضافه شوند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو