عصر بازار

ورود سیگنال‌های مثبت به بورس

عصر اعتبار- در حالی که بورس تهران ماه‌هاست که در وضعیت نامطلوبی به سر می‌برد و همچنان با رکود دسته و پنجه نرم می‌کند، اما تحرکات هفته گذشته در تالار شیشه‌ای از ورود سیگنال های مثبت به این بازار خبر داد.

ورود سیگنال‌های مثبت به بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بورس تهران در هفته گذشته بعد از چند روز حاکمیت روند نزولی و افت قیمت‌ها، در پایان هفته روند بهتری به خود گرفت و با انگیزه بیشتری نسبت به داد و ستد سهم اقدام کرد.

    گرچه به گفته ی کارشناسان بورس تهران تا پایان سال افزایش یا کاهش شدیدی را تجربه نمی‌کند و رونق واقعی بورس از سال آینده آغاز می شود، اما نزدیک شدن به زمان اجرای بسته خروج از رکود و همچنین زمان اجرایی شدن برجام، تحرک نسبی قیمت ها و رشد تقاضا را در بازار سهام رقم زده و موجب شده است تا بورس تهران با کارنامه مثبتی به استقبال هفته آینده برود.

    به این ترتیب اگرچه بورس تهران همچنان با ترس و بی اعتمادی به روند حرکتی خود ادامه می دهد و شاخص بورس تهران نیز به بازدهی ناچیز 0.6 درصدی از ابتدای سال و متوقف شدن در مرز 63 هزار واحدی رضایت داده است که در هفته مورد گزارش ارزش و حجم معاملات رشد چشمگیری را تجربه کرد و تالار شیشه‌ای با افزایش تعداد خریداران نسبت به هفته ماقبل خود مواجه شد.

    بر این اساس ارزش و حجم معاملات در حالی نشان دهنده وضیت بازار سرمایه است که در این هفته فعالان تالار شیشه ای رشد 175 درصدی ارزش و 195 درصدی حجم معاملات را رقم زدند ، رشدی که نشان دهنده تمایل سهامداران به داد و ستد سهم و آغاز تحرک نسبی این بازار نسبت به گذشته است. علاوه بر این با افزایش تحرکات مثبت در بازار سرمایه تعداد خریداران نیز با رشد چشمگیر 50 درصدی به نسبت هفته قبل مواجه شد و به 42 هزار و 918 نفر رسید؛در این میان دفعات معاملات بورس هم رشد 60 درصدی را تجربه کرد.

    این در حالی است که فعالان تالار شیشه‌ای که از دی ماه 1392 تاکنون با انواع ابهامات سیاسی و اقتصادی مواجه شده و عده‌ای از آنها به دلیل ناامیدی از بهبود اوضاع با زیان‌های شدید از بورس خارج شدند، در حال حاضر در انتظار اجرایی شدن برنامه خروج از رکود دولت در روزهای آینده هستند تا حداقل قبل از اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها بتوانند شاهد بازگشت رونق به اقتصاد و همچنین بازار سرمایه باشند، انتظاری که می‌تواند منجر به تغییر روند حرکتی بورس در روزهای آینده شود.

    به این ترتیب در حالی بازار سرمایه در وضعیت مطلوبی قرار ندارد که ورود سیگنال‌های مثبت از جمله اجرای بسته خروج از رکود و همچنین اجرایی شدن برجام در کنار به کف رسیدن قیمتها می تواند زمینه تحرک نسبی در بازار سرمایه را در روزهای آینده فراهم کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی