عصر بازار

ونزوئلا ۴۶۰ میلیون دلار از صندوق بین‌المللی پول برداشت کرد

عصر اعتبار- ونزوئلا که با کاهش شدید ذخایر نقدی خود مواجه شده است، ماه گذشته برای سومین بار در سال جاری میلادی ۴۶۰ میلیون دلار از صندوق بین‌المللی پول برداشت کرد.

ونزوئلا ۴۶۰ میلیون دلار از صندوق بین‌المللی پول برداشت کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از  ایسنا، آمار وب سایت صندوق بین‌المللی پول نشان داد که ونزوئلا بخشی از حق برداشت مخصوص خود را در ازای این پول مبادله کرده است.

    حق برداشت مخصوص از نظر تکنیکی یک ارز نیست، اما به کشورهای عضو صندوق بین‌المللی پول که آن را در اختیار دارند اجازه می‌دهد از ارزهای این سبد که در حال حاضر دلار، یورو، ین و پوند هستند برای تامین نیازهای تراز پرداختشان برداشت کنند.

    بعضی از کشورها برای عمل به تعهداتشان در صندوق بین‌المللی پول اغلب حق برداشت مخصوص را خریداری می‌کنند در حالیکه در سایر موارد برای تهیه نقدینگی، آن را به فروش می‌رسانند.

    ونزوئلا اتکای زیادی به درآمد صادرات نفت دارد و از کاهش شدید قیمت آن متحمل لطمه شدیدی شده است. ذخایر ارزی این کشور طی سال گذشته 25 درصد کاهش یافت و به 15.4 میلیارد دلار رسید.

    بر اساس گزارش رویترز، ونزوئلا با سه معامله فروش حق برداشت مخصوص در سال جاری، بیش از دو میلیارد و 300 میلیون دلار از صندوق بین‌المللی پول خارج کرده است. تا پیش از امسال این کشور از سال 2006 پولی از صندوق خارج نکرده بود.

    ارزش حق برداشت مخصوص بر مبنای سبد چهار ارز شامل ین، دلار، پوند و یورو مشخص می‌شود.

    صندوق بین المللی پول از سال 2006 به دلیل ممانعت ونزوئلا از سفر کارشناسان این سازمان و ارزیابی آنها، آمار کاملی از اقتصاد این کشور ندارد.

    کاهش قیمت نفت جدیدترین دردسر ونزوئلاست و اوضاع اقتصادی این کشور را که با رکود، کمبود کالاهای اساسی و تورم بالا روبرو بوده، وخیم‌تر کرده است.

     


    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی