عصر بازار

دستیابی داعش به دلارهای آمریکا بانک مرکزی این کشور را نگران کرد

عصر اعتبار- بانک مرکزی آمریکا نسبت به افزایش مبادلات ارزی به دلار و ورود بیش از حد دلار به عراق و امکان دستیابی آزاد داعش به این ارز بین‌المللی ابراز نگرانی کرد.

دستیابی داعش به دلارهای آمریکا بانک مرکزی این کشور را نگران کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، بانک مرکزی آمریکا در حال حاضر نسبت به جریان موجود در ورود دلار به عراق ابراز نگرانی کرده است.

    این بانک معتقد است در شرایط کنونی و اوضاع نابسامان اقتصادی در عراق حجم دلار ورودی به این کشور به شدت افزایش یافته و همین امر می‌تواند گویای این احتمال باشد که تعدادی از صرافی‌های موجود در این کشور دلار را در اختیار داعش و یا ایران قرار می‌دهند.

    بنا به گفته برخی مقامات بانکی خارجی که به تازگی از بغداد خارج شده‌اند حجم درخواست شرکت‌های مالی عراقی و صرافی‌ها برای دریافت دلار در این کشور با افزایش چشمگیر همراه شده است.

    انتقال وجوه نقدی دلاری به عراق از 3.85 میلیارد دلار در سال 2012 به 13.66 میلیارد دلار در سال 2014 افزایش یافته است که همین امر شگفتی شدید مقامات آمریکایی را در پی داشته است.

    مقامات آمریکایی نگران هستند که دلارهای آمریکا در عراق به جای حضور در چرخه مالی و اقتصادی این کشور احتکار شود. آمریکا همچنین نگران است که این دلارها به ایران و یا داعش منتقل شوند.

    مقامات عراقی اذعان کرده اند که بخشی از این دلارها در اختیار داعش قرار گرفته است. در زمانی که این مسئله روشن شد آمریکا انتقال دلار به عراق را کاهش داد.

    طی تابستان گذشته مقامات آمریکایی به دولت عراق هشدار دادند که تا زمان برطرف شدن نگرانی این کشور نسبت به انتقال دلار به ایران و داعش از انتقال بیشتر این ارز بین‌المللی به عراق جلوگیری خواهند کرد.

    از آن زمان به بعد بانک مرکزی عراق با محدودیت در دسترسی به دلار مواجه شده است.

    طی هفته‌های گذشته مقامات عراقی از موافقت خود برای ارائه اطلاعات بیشتر نسبت به گردش دلار در این کشور و همچنین اجازه نظارت بیشتر از سوی آمریکا بر روی مبادلات دلاری خبر داده اند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو