عصر بازار

تجمیع بیمه ها برای ادامه طرح تحول نظام سلامت ضروری است

عصر اعتبار- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اجرای قانون تجمیع صندوق های بیمه برای ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت ضروری است.

تجمیع بیمه ها برای ادامه طرح تحول نظام سلامت ضروری است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علیرضا رئیسی افزود: ضعف در سیستم پرداخت بیمه ها تهدیدی برای طرح تحول نظام سلامت است و اگر حمایت ها کم یا متوقف شود و تکلیف قانونی تجمیع صندوق های بیمه اجرا نشود، این طرح آسیب جدی می بیند.
    وی ادامه داد: در همه دنیا به موضوع تجمیع بیمه ها پرداخته می شود و تجمیع بیمه ها اصلی است که در قانون برنامه پنجم توسعه و سیاست های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب نیز دیده شده است.
    رئیسی، تجمیع بیمه ها را اقدامی شایسته در نظام سلامت دانست و ادامه داد: یکی از مشکلات عمده ما در اجرای طرح تحول سلامت ضعف در سیستم پرداخت بیمه هاست بر همین اساس بر تجمیع بیمه ها تاکید داریم.
    وی بیان کرد: یکی از نقاط آسیب پذیر در اجرای طرح تحول سلامت پرداخت نشدن بموقع بیمه هاست و با توجه به اینکه سیاست گذاری اجرای این طرح در دو وزارتخانه متفاوت صورت می گیرد، این موضوع ما را با مشکل دریافت مطالبات روبرو می کند.
    رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهارکرد: تجمیع بیمه ها یکی از راه های موثر در توفیق طرح تحول سلامت است و وزارت بهداشت بر این باور است که با این اقدام از اتلاف هزینه ها و نیروی انسانی نیز جلوگیری می شود.
    وی گفت: اگر وزارت بهداشت با یک سازمان بیمه گر قدرتمند در تعامل باشد می تواند بسیاری از مشکلات بیمه ای را برطرف کند.
    رئیسی، در ارتباط با مطالبات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از سازمان های بیمه گر افزود: مجموع بدهی بیمه ها به دانشگاه در نیمه نخست امسال 472 میلیارد ریال است درحالی که مبلغ پرداخت شده ازسوی بیمه ها تنها کمتر از 20 درصد بوده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو