عصر بازار

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی:

کارت وام ۱۰میلیونی کالا ۴روزه صادر می‌شود

عصر اعتبار- مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت: از زمان وصول درخواست دستگاهها به بانکها ظرف مدت چهار روز کارتهای خرید کالای بادوام صادر و به دستگاهها ارسال می‌شود.

کارت وام ۱۰میلیونی کالا ۴روزه صادر می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی در باره طرح جدید پرداخت وام 10میلیونی خرید کالای ایرانی گفت: تلاش ما بر آن است تا زمان اجرای طرح و استفاده متقاضیان از تسهیلات را هرقدر که می‌توانیم کوتاه کنیم.

    حکیمی افزود: از زمان وصول درخواست دستگاهها به بانکها ظرف مدت چهار روز کارتهای خرید کالای بادوام صادر و به دستگاهها ارسال می‌شود.

    وی گفت: فهرستی که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای خرید کالا اعلام کرده است بناست تا به‌روز معرفی شود و احتمال اضافه شدن به آن یا کم شدن از آن وجود دارد.

    مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی افزود: هدف اصلی این طرح تحریک تقاضا و استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان است.

    کارت خرید کالای ایرانی، ابزاری اعتباری است که توسط بانکهای کشور برای عموم مردم که درآمد مشخص و ثابتی دارند، صادر شده و دارنده آن می‌تواند تا سقف تعیین شده که متناسب با درآمد ماهیانه و حداکثر معادل یکصد میلیون ریال خواهد بود، کالاهایی را که فهرست آنها توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین شده است، خریداری کند.

    فهرست کالاهای قابل خریداری در این طرح نیز ازطریق تارگاه دولت (www.dolat.ir)، شاپرک (www.shaparak.com) و وزارت صنعت، معدن و تجارت (www.mimt.gov.ir) در اختیار عموم قرار می‌گیرد، در مراحل بعدی و به‌تدریج متناسب با اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و یا کارفرمایان ذی‌ربط، این طرح گستردگی بیشتری پیدا خواهد کرد. شرایط و نحوه عمل و فهرست کالاها متناسب با شرایط تولید در کشور، متنوع و متغیر خواهد بود و به‌تدریج اطلاع رسانی خواهد شد.
    در فاز اول اجرای طرح، حسب تقاضای امور اداری دستگاه‌ها، شرکت‌ها و صندوق‌های بازنشستگی از بانکهای عامل پرداخت حقوق کارکنان، فرم‌هایی در اختیار آنان قرار می‌گیرد که به کارکنان و مستمری بگیرانی که مایل به دریافت کارت خرید کالای ایرانی هستند، ارائه شود. پس از تکمیل و ارسال فرم‌های درخواست متقاضیان توسط دستگاه‌ها، شرکت‌ها و صندوق‌های بازنشستگی، بانک‌های عامل کارت‌ها را صادر کرده از طریق دستگاه‌های مربوطه در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. کارت‌ها از زمان تحویل به متقاضیان، قابلیت خرید در مراکز فروش حضوری و اینترنتی مشخص شده را خواهد داشت. برای دارندگان کارت در هر ماه شمسی و متناسب با زمان صدور کارت، صورت‌حسابی از طریق پیامک ارسال می‌شود که شامل ریز اقلام خرید در هر دوره به‌علاوه مجموع تسهیلات اعطایی قبلی است. مشتریان می‌توانند با اطلاعات پیامک فوق، نسبت به بازپرداخت اقساط تسهیلات خود همانند سایر قبوض خدماتی اقدام کنند.

    در مراحل بعدی طرح، امکان درخواست کارت خرید کالای ایرانی برای عموم مردم به‌صورت انفرادی از طریق مراجعه به شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری وجود خواهد داشت.

    در این طرح، برای هر شهروند ایرانی حداکثر می‌تواند یک کارت خرید کالای ایرانی صادر شود. نرخ سود این تسهیلات 12 درصد و مدت بازپرداخت اقساط هم 18ماهه است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو