عصر بازار

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

شروع قطعی رونق مسکن از نیمه دوم ۹۵

عصر اعتبار- معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه حباب قیمتی مسکن خالی شده است ،این کاهش قیمت را در دهه‌های اخیر بی‌سابقه دانشت و پیش بینی کرد، رونق مسکن از نیمه دوم سال آینده قطعاً آغاز شود.

شروع قطعی رونق مسکن از نیمه دوم ۹۵
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، حامد مظاهریان با بیان اینکه قیمت فعلی مسکن با کم کردن تورم سال‌های اخیر از آن ، به نرخ سال 89 بازگشته است ، اظهار داشت : رکود مسکن به پایان رسیده است و آغاز دوران رونق را پیش‌بینی می‌کنیم.

    وی با اشاره به شروع قطعی رونق مسکن از نیمه دوم سال آینده گفت : ممکن است قیمت‌ مسکن از این هم پایین‌تر بیاید که البته این پیش‌بینی با ریسک همراه است.
    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود : مشکلی که انبوه‌سازان دارند و نمی‌توانند سود ساخت را کاهش دهند ، نرخ سود بالای بانکی است که بانک‌ها در قبال تسهیلات ساخت مسکن از انبوه‌سازان می گیرند.
    عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه انبوه‌سازان به همین علت فروش واحدهای آپارتمانی خود را متوقف کرده‌اند و منتظرند ببینند وضع آینده بازار مسکن چگونه خواهد شد، گفت : نرخ سود بانکی مشکل جدی است که بخش‌های مختلف اقتصاد را تحت تأثیر قرار داده است.
    وی افزود : اگر انبوه‌سازان از دریافت سود مورد نظر خود چشم‌پوشی کنند ، متضرر می‌شوند و به همین علت است که سرمایه‌گذاری جدیدی در بخش ساخت مسکن صورت نمی‌گیرد و این سودِ کمِ ساخت و ساز نشانه‌های بدی را به سرمایه‌گذاران می‌دهد.
    مظاهریان گفت : وقتی سود ساخت و ساز پایین و هزینه های ان از خرید مصالح گرفته تا دریافت پایان کار و مراحل اداریِ پایان عملیات ساخت و ساز ، همچنین سودی که بانک بابت بازپرداخت تسهیلات از انبوه‌ساز دریافت می‌کند ، بالاست ؛ سرمایه‌گذار این کار را با سپرده‌گذاری سرمایه خود در بانک مقایسه می‌کند و می‌بیند که بدون هیچ زحمتی می‌تواند سود بالایی از سپرده‌اش دریافت کند و همین موضوع به رکود مسکن انجامیده است.
    معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه مشکل بانک‌های تجاری برای پرداخت وام 60 میلیون تومانی مسکن ، کمبود نقدینگی است ، اظهار داشت : طرح کاهش سود سپرده بانک‌ها می‌تواند به افزایش نقدینگی کمک و پول خوبی را به بانک‌ها تزریق کند ، تا بانک‌ها با این نقدینگی بتوانند پرداخت وام‌های 60 میلیون تومانی مسکن را آغاز کنند.
    مظاهریان درباره مشکلی که بانک‌های تجاری با سود 21 درصدی وام 60 میلیون تومانی مسکن دارند نیز گفت : چون این بانک‌ها تجاری هستند ، می‌خواهند در برابر مجمع عمومی‌شان خود را سود ده نشان دهند؛ اگر چه آنها با همین تسهیلات با سود 21 درصد هم سودده هستند ؛ اما وقتی می‌توانند کار سودآورتری انجام دهند (مثلا قرض بین بانکی با درصدهای بالا بدهند ) ، قطعا انگیزه پرداخت این وام کمتر خواهد بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو