عصر بازار

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی خبر داد

۷ ساله شدن تسهیلات خودرو در اختیار خودروساز/ احتمال دائمی شدن کارت‌های خرید کالا

عصر اعتبار- مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از احتمال دائمی شدن سیستم کارت‌های اعتباری خرید کالا خبر داد.

۷ ساله شدن تسهیلات خودرو در اختیار خودروساز/ احتمال دائمی شدن کارت‌های خرید کالا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، میرمحمد صادقی با حضور در غرفه ایسنا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، با بیان اینکه بانک مرکزی تسهیلات 25 میلیونی خرید خودرو را تا چهار سال اول تامین مالی می‌کند، اظهار کرد: این دیگر سیاست خودروسازهاست که بخواهند تسهیلات خرید خودرو را هفت ساله کنند.

    وی درباره چگونگی خرید خودرو از طریق این تسهیلات، اظهار کرد: متقاضیان با مراجعه به نمایندگی‌ها اسنادی را که شامل چک یا سفته است ارائه می‌کنند و نمایندگی آنها را سررسید کرده و تحویل خودروساز می‌دهد. خودروسازان نیز پس از ظهرنویسی اسناد، آنها را تحویل بانک می‌دهند.

    مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی افزود: بانک در زمان اقساط مشخص شده چک را به حساب می‌خواباند و آن را نقد می‌کند اما اگر این چک نقد نشود اسناد را تحویل خودروساز می‌دهد و متعهد پرداخت این مبلغ خودروساز است.

    میرمحمد صادقی با بیان اینکه سیاست اعلام شده از سوی بانک مرکزی، پرداخت ماه به ماه اقساط است، گفت: ممکن است خودروساز بخواهد از مشتری چک‌های سه ماهه دریافت کند و این موضوع در اختیار خودروساز است.

    وی ادامه داد: از سوی دیگر افراد می‌توانند برای سال اول 12 چک یک ماهه و سه چک سالانه برای سه سال بعد بدهند و در ابتدای هر سال چک‌های سالانه خود را تبدیل به 12 چک یک ماهه کنند تا لازم نباشد در ابتدا تعداد زیادی چک به تعداد اقساط بدهند.

    به گفته میرمحمد صادقی، بانک مرکزی علاوه بر چک، برای متقاضیان سفته نیز در نظر گرفته است که باید معادل قیمت خودرو سفته داده شود که بر اساس سررسید آن پرداخت‌ها انجام می‌شود.

    مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی همچنین درباره کارت‌های اعتباری خرید کالا نیز گفت: در فاز اول تنها مستمری‌بگیران، سازمان بازنشستگی کشوری، شرکت‌های دولتی و وزارتخانه‌ها می‌توانند با دریافت فرم واحد از بانک مرکزی برای کارمندانی که متقاضی دریافت این کارت‌ها هستند ثبت‌نام کنند. بنابراین در فاز اول این طرح تنها دریافت کارت به صورت گروهی از طریق این سازمان‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

    وی افزود: در فاز دوم قرار است مشاغل آزاد و سایر افراد نیز به این طرح اضافه شوند که البته باید یک حقوق ثابت با امکان کسر از حقوق داشته باشند.

    میرمحمدصادقی با بیان اینکه اینطور نیست که مردم برای دریافت کارت در فاز اول به شعب بانک مراجعه کنند، گفت: سقف اعتبارات این کارت‌ها نیز بر مبنای میزان دریافتی حقوق افراد خواهد بود که سازمان‌ها از فردا 18 آبان ماه می‌توانند برای معرفی کارکنان خود اقدام کنند تا کارت‌ها به آنها ارائه شود.

    وی با اشاره به سیستم چرخشی کارت‌های اعتباری(ریوالوینگ) طی دو دوره در فاز اول، ادامه داد: برای مثال اگر کسی از کارت خود که اعتبار 10 میلیون تومان دارد مبلغ دو میلیون تومان خرید کند اعتبار داخل کارت 8 میلیون تومان خواهد شد، اما با بازپرداخت اقساط خود مبلغ پرداخت شده به اعتبار کارت اضافه می‌شود که قرار شده این کار فعلا برای دو دوره انجام شود.

    مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که طرح کارت اعتباری پس از این دو دوره با خروج بانک مرکزی توسط خود بانک‌ها به صورت دائمی ادامه داده شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو