عصر بازار

تشکیل مجدد کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بلژیک

عصر اعتبار- در دیدار وزیر صنعت،‌معدن و تجارت با وزیر تجارت بلژیک ، دو طرف بر راه اندازی مجدد کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی دو کشور تاکید کردند.

تشکیل مجدد کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بلژیک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از شاتا؛‌ محمدرضا نعمت زاده  در دیدار با « پیتردوکرم» وزیر تجارت بلژیک ضمن ابراز امیدواری از ارتقاء سطح روابط دو کشور در عرصه بین المللی،‌ بر گسترش هرچه بیشتر تعاملات  تاکید کرد و گفت: اجرایی شدن توافقات1+5 شروع خوبی برای همکاریهای بلندمدت ایران با کشورهای اروپایی خواهد بود ضمن اینکه امیدواریم  شاهد  دوره جدیدی از مناسبات اقتصادی با اتحادیه اروپا باشیم.

    وی در ادامه با بیان اینکه انجام سرمایه گذاری مشترک، تعاملات بلندمدت و استراتژیک با دیگر کشورها از اهداف اصلی ما محسوب می شود  به برخی از زمینه های همکاری مشترک دو کشور اشاره کرد وگفت:‌صنعت خودروسازی ،‌صنایع غذایی،‌آهن ،‌فولاد،‌صنایع الکترونیک،‌نانو تکنولوژی،‌تجهیزات پزشکی ،‌صنعت نساجی و ماشین آلات وابسته  از ‌فرش ماشینی جمله زمینه های همکاری ما به شمار می آیند.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش صادرات غیرنفتی  در کنار  بازار 80 میلیونی ایران و کشورهای همسایه که فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاری مشترک در اختیار دیگر کشورها قرار می دهد اظهار کرد: علاقه مند هستیم تا بازار خود را با کشورهای اروپایی سهیم شویم ضمن اینکه از شما نیز میخواهیم تا بازار خود را در اختیار ما قرار دهید و به نظر می رسد  شرایط به وجود آمده در حال حاضر نوید بخش فضای مناسبی برای توسعه فعالیت‌هاست.

    همچنین در این دیدار « پیتردوکرم» وزیر تجارت بلژیک هدف از این دیدار را نزدیک تر کردن روابط بیشتر دو کشور در عرصه تولید و تجارت دانست و گفت:‌ در این سفر تجار و بازرگانان زیادی من را همراهی می کنند که خواهان همکاری با ایران هستند .

    وی ادامه داد: در این راستا علاقه مندیم تا فرصتهای همکاری دو طرف را بررسی کنیم چرا که ظرفیت زیادی در زمینه سرمایه گذاری دو جانبه وجود دارد .

    دوکرم ضمن استقبال از راه اندازی مجدد کمیسیون مشترک همکاریهای دو کشور ،  انتقال تکنولوژی  جدید ،نفت و گاز ،‌نساجی ،‌ماشین سازی  و همکاریهای ‌زیست محیطی را  از زمینه های  گسترش تعاملات ایران و بلژیک ذکر کرد.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو