عصر بازار

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری:

ورود شرکتهای صندوق بازنشستگی کشوری به بازار سرمایه

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه ۵۲۰۰ میلیارد تومان از دولت طلب داریم، گفت: بعید به نظر می‌رسد دولت شرکت‌هایی که به عنوان رد دیون به ما داده را مجدد پس بگیرد.

ورود شرکتهای صندوق بازنشستگی کشوری به بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، محمود اسلامیان در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات، از بدهی 5200 میلیارد تومانی دولت به صندوق بازنشستگی کشوری خبرداد و گفت: بعید به نظر می‌رسد که دولت، شرکت هایی را که دولت قبل، به عنوان رد دیون به صندوق بازنشستگی کشوری داده است، باز پس گیرد.

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با ابراز گلایه از برخی واگذاری‌های غیراصولی از سوی دولت، افزود: صندوق بازنشستگی کشوری با دریافت برخی شرکتهای دولتی به عنوان رد دیون، مخالف است، اما فردی که از دولت طلب دارد و دولت هم می گوید که پول ندارد بدهی‌اش را بپردازد، مجبور است که هر شرکتی را به عنوان رد دیون بپذیرد.

    وی تصریح کرد: به صندوق بازنشستگی کشوری بابت دریافت شرکت های دولتی به عنوان دریافت بدهی‌هایش از دولت، ایرادی وارد نیست، اما اعتقاد ما بر این است که باید اقتصاد ایران از فاز دولتی عبور کند، اگرچه گفتن این جمله راحت است و در پیاده سازی ممکن است مشکلات بسیاری سد راه باشند، اما به هرحال این کار نیاز به مقدماتی دارد و باید اصل 44 قانون اساسی به خوبی پیاده سازی شود.

    به گفته اسلامیان، در سیستم بورس باید مکانیزم هایی باشد که از حقوق سهامدار به روز و ساعت دفاع کنند؛ نه اینکه فردی زندگی خود را به بورس ببرد و به یکباره آن را ببازد؛ بلکه باید در نظامات دولتی نظارت وجود داشته باشد، در این صورت، شرکتهای صندوق بازنشستگی کشوری باید به بازار سرمایه بروند و اداره شوند.

    وی اظهار داشت: مدیریت چنین شرکتهایی نیاز به ثبات و در نظر گرفتن یکسری فاکتورهایی دارد که در سیستم های دولتی وجود ندارد؛ در حالی که باید ساز و کارهایی باشد که خیال سرمایه گذار از اینکه سرمایه اش در بورس رفته، راحت باشد؛ ضمن اینکه در واگذاری شرکتها نیز باید صلاحیت ها کنترل می شود؛ ولی در ایران این کنترل صورت نمی گیرد و فردی که کارخانه ای را خریداری کرده، می تواند آن را به راحتی تقسیم به چند تکه زمین کرده و هر تکه از آن زمین را بفروشد؛ بنابراین باید شرکتهایی که واگذار می شوند به دست افرادی سپرده شوند که در خونشان، عشق به تولید و خدمت باشد و این را هم سابقه آنها نشان می دهد.

    به گفته اسلامیان، صندوق بازنشستگی کشوری در دوره جدید تلاش کرده تا ساختارهای اقتصادی صندوق را تخصصی کرده و مدیرهای خوبی جذب کند؛ به همین دلیل است که در سال 94 که یک سال رکودی برای اقتصاد کشور به شمار می آید، شرکتهای زیرمجموعه این صندوق، سود 30 درصدی را تجربه کرده اند.
    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو