عصر بازار

طلا همچنان کف‌نشین باقی ماند

هر اونس ۱۰۹۳ دلار

عصر اعتبار- طلا بعد از طی کردن روند نزولی هشت روزه خود، امروز در آغاز معاملات هفته با اندکی رشد مواجه شد؛ ولی در پی آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو در ماه دسامبر را تقویت کرده، همچنان نزدیک به کمترین قیمت سه‌ماهه اخیر خود معامله می‌شود.

هر اونس ۱۰۹۳ دلار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، کارفرمایان خارج از بخش کشاورزی آمریکا در ماه اکتبر 271 هزار شغل ایجاد کرده‌اند که بیشترین مقدار در 10 ماه اخیر بوده و نرخ بیکاری این کشور نیز با رسیدن به 5 درصد، کمترین مقدار 7 سال ونیم اخیر خود را ثبت کرده است. اقتصاددانان افزایش تعداد مشاغل را 180 هزار و نرخ بیکاری را 5.1 درصد پیش‌بینی کرده بودند.

    با افزایش احتمال افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر، سرمایه‌گذاران پیشنهادات فروش خود را افزایش دادند که این موضوع باعث شد در هفته گذشته هر اونس طلا به کمترین سطح قیمتی خود از ماه آگوست یعنی یکهزار و 85 دلار نیز برسد.

    هر اونس طلا در آغاز معاملات این هفته با رشد 0.5 درصدی یکهزار و 93 دلار و 50 سنت معامله شد.  

    سام لافیلن معامله‌گر گروه MKS اعلام کرد:‌ «علی‌رغم این رشد اندک، انتظار می‌رود که با نزدیک شدن به نشست فدرال‌رزرو در ماه دسامبر فشار نزولی روی فلز زرد افزایش یابد.»
       
    در پی انتشار گزارش اشتغال آمریکا، بازارها احتمال افزایش نرخ بهره را از 58 درصد به 70 درصد افزایش دادند. دلار نیز نزدیک به بالاترین سطح خود در هفت ماه اخیر معامله شده در حالی که اوراق خزانه ایالات متحده نیز با رشد روبرو شده‌اند.

    با این تصویر وخیم تکنیکی طلا،‌ تحلیلگران انتظار کاهش بیشتر را می‌کشند.  لافلین افزود: «ما با طلای نزولی مواجه هستیم و خطر رسیدن طلا به سطح 1044 دلاری احساس می‌شود.»
       
    بر اساس گزارش رویترز از اطلاعات بانک مرکزی، چین احتمالا 14 تن دیگر طلا به ذخایر خود در ماه اکتبر اضافه خواهد کرد.

    در بازار فلزات گرانبهای دیگر، هر اونس پلاتین با رسیدن به پایین‌ترین قیمت یک ماه اخیر خود 930 دلار و 50 سنت معامله شد.  پالادیوم نیز در ابتدای هفته افتی یک درصدی را تجربه کرد تا نزدیک پایین‌ترین سطح 6 هفته اخیر خود دادوستد شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی