عصر بازار

پرداخت چهار میلیارد ریال وام به مالکان شناورهای صیادی سوخته بندر دیر بوشهر

عصر اعتبار- جانشین معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت : براساس تصویب کارگروه شیلات این استان از محل منابع صندوق توسعه ملی به مالکان هر شناور صیادی سوخته در اسکله بندر دیر چهار میلیارد ریال وام پرداخت می شود.

پرداخت چهار میلیارد ریال وام به مالکان شناورهای صیادی سوخته بندر دیر بوشهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، منصور پاپری افزود : کارمزد این تسهیلات 12 درصد است و مالکان شناورها باید با این وام ها موتورلنج خریداری و جایگزین شناورهای سوخته کنند.
    وی اضافه کرد: شیلات با همدلی به صاحبان شناورهای صیادی سوخته در فصل صید میگو از طریق صدور مجوز صید برای شناورهایی که آنها جایگزین شناورهای سوخته خود کرده بودند کمک کرد تا زیان آنان کاهش یابد.
    پاپری ادامه داد: همچنین عملیات خارج سازی شناورهای سوخته از عمق دریا در اسکله بندر دیر هم اکنون در دست اجراست که با پایان این عملیات بخشی از مشکل تردد و پهلوگیری شناورها در این بندر برطرف می شود.
    وی با اشاره به میزان صید آبزیان در سال جاری در استان بوشهر گفت: در شش ماه نخست امسال 26 هزار تن ماهی و میگو در آبهای این استان صید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.
    وی افزود: در استان بوشهر تعداد یکهزار و500 فروند قایق، 565 موتورلنج، 27 کشتی صیادی و 30 تعاونی درزمینه صید و صیادی فعالیت دارند.
    در تیرماه سال جاری براثر آتش سوزی 19شناور باری و صیادی در اسکله بندردیر استان بوشهر در آتش سوختند که میزان خسارت این آتش سوزی 110میلیاردریال اعلام شد.
    در بندردیر(dayyer) در 180 کیلومتری جنوب بوشهر به عنوان بزرگترین بندر صیادی جنوب کشور 500 شناور در زمینه سفاری و صیادی مشغول فعالیت هستند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی