عصر بازار

بابک زنجانی:

بانک‌های ترکیه و چین پول‌های واریزی به حساب‌های بانک مرکزی را قبول نکردند

عصر اعتبار- متهم پرونده نفتی از تلاش خود برای واریز پول به شماره‌حساب‌های اعلام شده توسط بانک مرکزی خبر داد و گفت: متاسفانه بانک‌های ترکیه و چین پول‌های واریزی به این حساب‌ها را قبول نکردند.

بانک‌های ترکیه و چین پول‌های واریزی به حساب‌های بانک مرکزی را قبول نکردند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بابک زنجانی در ششمین جلسه محاکمه خود که در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد در قرائت ادامه دفاعیاتش با اشاره به شماره‌حساب‌های اعلام شده از سوی بانک مرکزی اظهار کرد: بانک مرکزی می‌داند که این شماره حساب‌ها قابلیت دریافت وجوه را ندارند و ای کاش آن را به دادگاه ارائه نمی‌کرد.

    متهم پرونده نفتی ادامه داد: با خود گفتم شاید در 2 سالی که در بازداشت بودم اتفاقاتی افتاده که از آن بی‌اطلاع هستم بنابراین به این شماره حساب‌ها توجه کردم و از وکلای خارجی خود خواستم از 3 کشور 3 مبلغ 50 یورویی به صورت جداگانه به این حساب‌ها واریز کنند.

    بابک زنجانی افزود: این شماره حساب‌ها در خارج از کشور و در جاهایی که ایران به آن کشورها نفت می‌فروشد، افتتاح شده است و پول فروش نفت را در این حساب‌ها دریافت می‌کند و فقط اجازه واردات دارد و نمی‌تواند پولی از این حساب‌ها برداشت کند. بنابراین پول‌های موجود در این حساب‌ها قابلیت حواله کردن به خارج از کشور یا واریز کردن به آنها وجود ندارد.

    وی افزود: اینکه آقای نوبخت (سخنگوی دولت) اعلام کرده این شماره حساب‌ها قابلیت وصول دارد، نشان می‌دهد که یا از موضوع اطلاع ندارند یا به دنبال چیز دیگری هستند.

    زنجانی ادامه داد: برای اثبات این موضوع از وکلای خارجی خود خواستم از 3 کشور 3 مبلغ 50 یورویی به این حساب‌ها حواله کنند اما جالب این است که بانک‌های گیرنده جواب دادند این حساب‌ها محرمانه است و قابلیت وصول هیچ وجهی را ندارد.

    متهم پرونده نفتی توضیح داد: با خود گفتم شاید حساب‌های اعلام شده قابلیت دریافت پولهای کلان را داشته باشد به همین خاطر دو پیام به صورت MT999 ساعت 11:41:30 چهارم نوامبر به هالک بانک ترکیه ارسال و اعلام کردیم که قصد داریم به حساب این بانک پول واریز کنیم. همچنین در ساعت 15:36:10 روز 4 نوامبر به بانک کندون چین که یکی از شماره‌حساب‌ها مربوط به این بانک بود ارسال کردیم.

    وی اضافه کرد: هالک بانک ترکیه ساعت 13:49:18 روز 4 نوامبر پیام داد که این حساب‌ها، حساب‌های خاص بین ایران و ترکیه است که نمی‌توانیم وجوه را دریافت کنیم. فردای آن یعنی ساعت 10:41:12 روز 5 نوامبر بانک کندون چین جواب داد که امکان دریافت وجوه را ندارد.

    زنجانی افزود: بنابراین اینکه می‌گویند حساب‌های اعلام شده قابلیت وصول دارد نادرست است. اگر قابلیت وصول داشت خودشان پول‌هایی که در خارج از کشور داشتند می‌گرفتند و چرا به من می‌گویند شماره حساب می‌دهیم و پول واریز کن.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی