عصر بازار

طلا ۳ دلار گران شد

عصر اعتبار- قیمت طلا در معاملات امروز ۳ دلار افزایش یافت و به ۱۰۹۳ دلار در هر اونس رسید.

طلا ۳ دلار گران شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، قیمت طلا پس از 8 جلسه متوالی کاهش، امروز افزایش داشت، اما با توجه به انتشار گزارش مثبت از بازار کار آمریکا و افزایش احتمال افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر، قیمت فلز زرد در نزدیکی پایین ترین رقم 3 ماه گذشته باقی ماند.
    تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش غیرکشاورزی آمریکا در ماه اکتبر به 271 هزار مورد رسید که بیشترین رقم در 10 ماه گذشته بود و موجب شد نرخ بیکاری در این کشور به 5 درصد برسد. تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه اکتبر 180 هزار مورد باشد.
    در حالی که سرمایه گذاران بیش از گذشته احتمال می دهند که فدرال رزرو آمریکا در ماه دسامبر نرخ بهره را افزایش دهد، عدم تمایل آنها به خرید طلا موجب شد تا قیمت فلز زرد در روز جمعه به 1084 دلار و 90 سنت برسد که پایین ترین رقم از ماه اوت تاکنون بود.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا به دلیل انجام پیش خریدها در بازار امروز با 3 دلار افزایش به 1093 دلار و 51 سنت رسید.
    سم لافلین، تاجر گروه ام کی اس گفت: «با نزدیک تر شدن به موعد برگزاری نشست فدرال رزرو در ماه دسامبر، انتظار می رود فشار کاهشی بیشتری بر فلزات گرانبها وارد شود.»
    ارزش دلار آمریکا به بالاترین رقم در حدود 7 ماه گذشته رسیده و سوددهی اوراق قرضه آمریکا نیز رشد داشته است.
    با توجه به بدتر شدن تصویر فنی طلا، تحلیلگران انتظار دارند کاهش قیمت بیشتری در راه باشد.
    حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه 0.40 درصد کاهش یافت و به 669.09 تن رسید که کمترین رقم در حدود سه ماه گذشته بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی