عصر بازار

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی:

سفته به جای چک برای دریافت وام

عصر اعتبار- مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفت: اگر متقاضیان دریافت وام کالا یا خودرو دسته چک نداشته باشند، می توانند از سفته هم استفاده کنند.

سفته به جای چک برای دریافت وام
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، علی اصغر میرمحمد صادقی در نشست خبری افزود: بسیاری از مردم توانایی پرداخت 48 قسط از طریق چک را ندارند به همین دلیل متقاضیان می توانند از سفته هم استفاده کنند.

    وی گفت: اطلاع رسانی این طرح از سال گذشته صورت گرفته و هدف اول بانک مرکزی هدایت تسهیلات پرداختی به سمت سرمایه در گردش تولید کننده ها و واحدهای صنعتی است.

    میرمحمدصادقی ادامه داد: در سال گذشته حدود 60 درصد تسهیلات پرداختی در خصوص سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بوده و در شش ماهه سال جاری از 160 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداختی 102 هزار میلیارد تومان آن که حدود 63،2 دهم درصد تسهیلات پرداختی است به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اختصاص یافته است.

    وی با اشاره به اینکه جلسات متعددی با وزارت صنعت ، معدن و تجارت و بانک های عامل برگزار شده است ، گفت: وام خودرو تا سقف 25 میلیون تومان و سود 16 درصد و وام کالا تا سقف 10 میلیون تومان و با سود 12 درصد به مردم ارائه خواهد شد.

    میرمحمدصادقی با بیان اینکه مردم برای دریافت وام خودرو فقط باید از طریق نمایندگی های خودرو اقدام کنند، گفت: مردم اصلاً نیازی ندارند که به بانک ها مراجعه کنند چون خودروسازها اسناد مربوطه را در بانک ها خرید دین می کنند.

    وی ادامه داد : این طرح که در جهت رونق تولید و تأمین مالی و هم  در جهت تقویت عرضه و تقاضا بوده، ممکن است بعد از شش ماه به صورت دائم اجرایی شود.

    مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی در ادامه گفت: با 5 بانک طرف قرارداد هستیم که اگر این بانک ها موارد مورد نیاز بانک مرکزی را رعایت کنند همکاری های خود را ادامه خواهیم داد.

    وی درباره ضمانت نامه های دریافتی از طرف بانک ها افزود: در خصوص وام خودرو اعتبارسنجی را نمایندگان خودروساز انجام می دهند و در طرح عرضه کالا اعتبارسنجی خریدار در مرحله اول در بانک ها انجام می شود و اگر اعتبار مشتری محرز شد ، کارت اعتباری به او ارائه می شود.

    میرمحمدصادقی ادامه داد : در صورتی که خریدار خودرو قادر به پرداخت دین خود نباشد بانک ها با مشتریان و دارندگان چک کاری ندارند بلکه به صورت مستقیم با خودرو سازها سر و کار دارند.

    نرخ سود تسهیلات 16 درصد به شرط اقساط ماهیانه

    وی گفت: درخصوص خودرو نیز نرخ سود تسهیلات 16 درصد به شرط اقساط ماهیانه خواهد بود.

    میرمحمدصادقی افزود: با توجه به طرح اجرا شده هم تولید کننده و هم مصرف کننده به پول مورد نیاز خود دست پیدا می کنند و هر دو به رونق می رسند.

    وی درخصوص تأمین  مالی این طرح گفت: تأمین منابع از طریق بانک مرکزی و بانک ها خواهد بود و ما این اقدام را تا جایی ادامه می دهیم که خودروسازها دیگر نخواهند طرح ادامه پیدا کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو