عصر بازار

مسکن چه زمانی بیدار می‌شود؟

عصر اعتبار- چه زمانی بازار مسکن از رکود خارج شده و رونق می‌گیرد؟ برخی از مشاوران املاک به این سوال پاسخ‌ داده‌اند.

مسکن چه زمانی بیدار می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، بعد از گذشت چند سال از رکود بازار مسکن، صحبت‌‌هایی در رابطه با بهبود بخشیدن این بازار بر سر زبان‌هاست، اما هیچ کسی به طور دقیق نمی‌تواند بگوید که چه زمانی این بازار رونق می‌گیرد و هر کسی نظر شخصی خود را بیان می‌کند؛ برخی از مشاوران املاک نیز در این باره نظرات خود را بیان کرده‌اند.

    یکی از مشاوران املاک به اقتصادنیوز گفت: از نظر من با شرایطی که الان بر اقتصاد مملکت حاکم است، تا دو سال دیگر هم بازار مسکن رو به راه نمی‌شود و از مهم‌ترین دلایلی که چند سالی است باعث رکود بازار مسکن شده، سودهای بانکی است، زیرا در گذشته هر کسی پولی داشت، ترجیح می‌داد که در بازار مسکن سرمایه‌گذاری کند، اما اکنون سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند که پول‌شان را در بانک گذاشته و ماهیانه سودهای کلان دریافت کنند.

    یکی دیگر از مشاوران بیان کرد: بازار مسکن اصلاً قابل پیش‌بینی نیست و هیچ کسی نمی‌تواند به طور قطع بگوید که چه زمانی این بازار رونق می‌گیرد، اما نظر شخصی من این است که تا انتخابات بعدی، بازار مسکن به همین صورت باقی خواهد ماند.

    مشاور املاک دیگری در رابطه با زمان رونق مسکن گفت: الان حدود دو سالی است که بازار مسکن دچار رکود شدیدی شده، اما با توجه به صحبت‌هایی که اخیراً انجام شده، امیدواریم که تا آخر سال بازار کمی رونق بگیرد.

    او در ادامه گفت: اما نظر شخصی من این است که اگر هم رونقی در بازار مسکن ایجاد شود، آنقدر چشم‌گیر نیست و زمان زیادی برای بهبود این شرایط لازم است.

    یکی از دیگر مشاوران املاک اظهار کرد: بازار مسکن زمانی رونق می‌گیرد که اقتصاد مملکت راه بیفتد و با شرایطی که الان مشاهده می‌شود، من فکر نمی‌کنم که تا یک سال آینده هم بازار بهبود یابد و اگر شرایط به همین صورت پیش رود، ممکن است که قیمت مسکن از این هم پایین‌تر بیاید و برخلاف تصورات شب عید قیمت‌ها کمتر هم شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    نویسنده: ساره ناصری
    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو