عصر بازار

در فاصله زمانی ۸۴ تا ۹۴ صورت گرفت

پرداخت عوارض ۳ هزار و ۶۲۶ میلیارد تومانی صنعت بیمه به وزارت بهداشت

عصر اعتبار- صنعت بیمه کشور در اجرای مواد ۹۲ قانون برنامه چهارم و ۳۷ قانون برنامه پنجم توسعه، طی ده سال اخیر جمعاً مبلغ سه هزار و ۶۲۶ میلیارد تومان بابت درمان فوری مصدومین حوادث رانندگی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت کرده است.

پرداخت عوارض ۳ هزار و ۶۲۶ میلیارد تومانی صنعت بیمه به وزارت بهداشت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر اعتبار»، بر اساس آخرین مستندات، شرکت های بیمه در اجرای ماده 92 قانون برنامه چهارم (1384 تا 1389) مبلغ یک هزار و 71 میلیارد تومان و در اجرای ماده 37 قانون برنامه پنجم(1390 تا 31/06/1394) مبلغ دو هزار و 555 میلیارد تومان به حساب اختصاصی وزارت بهداشت نزد خزانه واریز کرده اند.
    بر اساس این گزارش، شرکت های بیمه در اجرای مواد 92 و 37 قوانین برنامه چهارم و پنجم توسعه بطور متوسط، سالانه (5/9 سال) مبلغ 382 میلیارد تومان و در اجرای ماده 37 قانون برنامه پنجم توسعه بطور متوسط، سالانه  ( 5/4 سال ) مبلغ 568 میلیارد تومان بابت عوارض به  خزانه پرداخت کرده‌اند.
    بر اساس مواد 92 و 37 قوانین برنامه چهارم و پنجم توسعه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است اقدامات لازم برای درمان فوری و بدون قید و شرط مصدومین حوادث و سوانح رانندگی در همه واحدهای بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و همچنین در مسیر اعزام به مراکز تخصصی و مراجعات ضروری بعدی را به عمل آورد. برای تأمین بخشی از منابع لازم جهت ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به مصدومین فوق معادل ده درصد (10%) از حق بیمه شخص ثالث، سرنشین و مازاد از شرکت های بیمه تجاری اخذ و به حساب درآمدهای اختصاصی نزد خـزانه‎داری کل کشور به نام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واریز مـی‎گردد که بر این اساس وزارت بهـداشت موظف است هزینه کرد اعتبارات مذکور را هر شش ماه یک بار به بیمه مرکزی گزارش نماید.
    همچنین طبق ماده 37 قانون برنامه پنجم توسعه، وزارت بهداشت موظف است گزارش هزینه کرد اعتبارات مذکور را هر شش ماه یکبار به بیمه مرکزی ارسال نماید اما علی رغم درخواست  بیمه ‌مرکزی از زمان اجرای قانون مذکور بطور متناوب و از طریق مراجع مختلف نظیر وزارت امور اقتصادی و دارائی، این وزارتخانه (صرفنظر از کیفیت گزارش) صرفاً دو گزارش یکی در سال 1391 و یک گزارش نیز اخیراً برای بیمه مرکزی ارسال کرده است. خاطر نشان می سازد وزارت بهداشت تا این تاریخ مکلف بوده است تعداد 9 گزارش به بیمه مرکزی ارسال نماید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی