عصر بازار

(۵۶) Kish Invex ۲۰۱۵

قائم مقام شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران: ظرفیت ۶۰ میلیون تنی در حال اجرای صنعت پتروشیمی کشور

عصر اعتبار- عصر بازار: قائم مقام شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: با تکمیل پروژه های در دست اجرا ۶۰ میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی کشور افزوده خواهد شد.

قائم مقام شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران: ظرفیت ۶۰ میلیون تنی در حال اجرای صنعت پتروشیمی کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» حسن پیوندی در آیین گشایش هفتمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کشور و دومین نمایشگاه بورس، بانک ، بیمه و خصوصی سازی به اریه گزارشی از شرایط فعلی کشور و چالش های پتروشیمی در دنیا پرداخت و افزود: پتروشیمی صنعتی است که بعد از انقلاب اسلامی شروع به فعالیت کرده است همچنین ایران اولین کشور صاحب صنعت پتروشیمی در خاورمیانه است .
    وی ادامه داد: امروز در ایران 60 میلیون تن ظرفیت نصب شده پتروشیمی داریم که ازاین میزان 45 میلیلون تن برداشت می شود همچنین 60 میلیون تن ظرفیت دیگر در حال اجرا است که تا سال 97 یا 98 به این ظرفیت خواهیم رسید. این درحالی است که درشرایط فعلی در سال 1404 می توانیم به ظرفیت 180 میلیون تن برسیم.
    قایم مقام شرکت صنایع ملی پتروشیمی ایران به چالشهای صنعت پتروشیمی در دنیا اشاره و تشریح کرد: در چین ذغال سنگ نقش اساسی و عمده ای ایفا می کند و مهمترین چالش اصلی پیش روی صنعت پتروشیمی در خاورمیانه نا امنی است به طور مثال کشور های مثل عراق ، افغانستان و یمن دچار نا امنی هستند.
    وی در ادامه به تاثیر کاهش قیمت نفت خام در دنیا اشاره و بیان کرد: بیشترین تاثیر کاهش قیمت نفت در دنیا بر ایران، روسیه و ونزئلا بوده است .
    پیوندی به حظور سنگین صندوق های بازنشستگی در واگذاری صنایع پتروشیمی اشاره کرد و افزود: این مهم سبب شده است که سود برداشتی این صندوق ها برای پرداخت حقوق بازنشستگان باشد و این امر موجب این شده که کمتر به مساله توسعه در صنعت پتروشیمی پرداخته شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو