عصر بازار

(۵۷) Kish Invex ۲۰۱۵

لزوم افزایش تبادلات تجاری با کشور های همسایه

عصر اعتبار- ابراهیم رحیم پور ، معاون وزارت امور خارجه نیز در ابتدای سخنان خود زمان برگزاری این نمایشگاه را مناسب دانست و گفت :شرایط کنونی کشور به گونه ای است که باید از فرصت های موجود در زمینه اقتصادی به طور مناسب استفاده کرد .همچنین علاه بر تحریم ها در برخی از زمینه ها بی تدبیری نیز وجود داشته است .

لزوم افزایش تبادلات تجاری با کشور های همسایه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، وی با اشاره به اینکه همزمان با رفع تحریم ها باید در داخل کشور هم آمادگی بیشتری داشته باشیم ، تشریح کرد : خصوصی سازی یکی از مباحث مهم در هر دولت است . و عملکرد ما در این دوران باید به گونهای باشد که به سمت خصوصی سازی بیشتر حرکت کرده و سهم دولت را از اقتصاد به رقم های کمتر کاهش دهیم .در حال حاضر از 15 کشور حوزه خلیج فارس ، 11 کشور دارای منابع نفت و گاز هستند و 4 کشور دیگر فاقد این منابع هستند. بر همین اساس شرایط اقتصادی این کشور ها نشان می دهد که ما با عده ای ازآن ها در بحث صادرات نفت و عه ای دیگر در زمینه واردات مشارکت داریم .
    رحیم پور افزود : در شرایط کنونی یک سوم تجارت خارجی ایران با کشور چین است که این میزان معادل 52میلیارد دلار است . ر همین راستا یک سوم تجارت خارجی دیگر با کشور های همسایه و یک سوم ما بقی با دیگر کشور های دنیاست ، این در حالی است که معمولا قطب های اقتصادی دنیا بیشترین حجم تجارت خارجی خود را با همسایگان خود دارند که این رقم در برابر حجم یک سومی مبادله کشور ما با کشور های همسایه اندک است که در این شرایط هدف ما بیشتر کردن این میزان است .
    معاون وزارت امورخارجه در زمینه راههای ترانزیتی جدید طراحی شده اشاره کرد و بیان کرد : کشور هایی مانند چین در شرایط فعلی با وجود استفاده از راه های زمینی جاده ابریشم از راه آبی این جاده نیز استفاده می کنند .بطور کلی در این شرایط به نظر می رسد که با بهره گیری از دانش بتوانیم بهره برداری مناسبی از تجارت به ویؤه در حوزه بین الملل داشته باشیم .

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو