عصر بازار

قیمت تورهای «آب‌ گرم»

عصر اعتبار- در ایران تعداد زیادی چشمه آبگرم وجود دارد، اما به دلیل قرار گرفتن اکثر این آبگرم‌ها در مناطق سردسیری، تعداد محدودی از آنها در تورهای پاییزی مورد توجه قرار می‌گیرند.

قیمت تورهای «آب‌ گرم»
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، چشمه آب گرم یا چشمه گرمابی مکانی است که به صورت مداوم آب گرم یا داغ از زمین خارج می‌شود و به دلیل درصد بالای مواد حل‌شده معدنی در آب بعضی از این چشمه‌ها، عده‌ای از آنها استفاده درمانی می‌کنند.

    به گزارش اقتصادنیوز، استان اردبیل با دارا بودن بیش از 118 دهنه چشمه معدنی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ پس از سرعین در استان اردبیل؛ شهر آمل با داشتن بیش از 26 دهنه آب معدنی گرم و سرد در رده دوم اهمیت واقع است که بزرگ‌ترین آبگرم ایران در لاریجان آمل واقع شده است.

    تور یک روزه آبسک و آبگرم لاریجان نیز از جمله تورهایی است که تا یکی دو ماه پیش نیز در برنامه برخی از تورهای گردشگری قرار داشت و هزینه آن حدود 75 هزار تومان در نظر گرفته شده بود، اما اکنون با توجه به سرد شدن بیشتر هوا، این تور به پایان رسیده است.

    از دیگر چشمه‌های آبگرم و معدنی مهم ایران که تاثیرات درمانی آنها به طور تجربی به اثبات رسیده، می‌توان به چشمه آبگرم فردوس در نزدیکی فردوس، چشمه‌های سیرچ و لاله‌زار در کرمان، گنو، خورگو و خمیر در هرمزگان، چشمه‌های معدنی متعدد در دامنه کوه تفتان در سیستان و بلوچستان، چشمه ورتون اصفهان، چشمه آبگرم دهلران، چشمه نیلو در بوشهر و چندین چشمه آبگرم در استان‌های فارس، کردستان، آذربایجان و خراسان اشاره نمود. برخی از این چشمه‌ها مثل آبگرم فردوس، سیرچ کرمان و گنو بندرعباس هر ساله شاهد تعداد زیادی از مسافرانی هستند که جهت آب‌درمانی به آنجا مراجعه می‌کنند.

    اما برخی از این چشمه‌ها به دلیل اینکه در مناطق سردسیری واقع شده‌اند، در فصل پاییز و زمستان طرفدار چندانی ندارند، اما بسیاری از افراد فصل سرما را فصل مناسبی برای رفتن به مناطقی که چشمه آبگرم دارد می‌دانند.

    یکی از تورهایی که در آن بازدید از چشمه آبگرم از مهم‌ترین جاذبه‌هایش به شمار می‌رود، تور طبس تا کال‌جنی، واقع در استان خراسان جنوبی است، این تور حدود 3.5 روز طول می‌کشد و هزینه آن از 480 هزار تومان شروع می‌شود و تا حدود 500 هزار تومان ادامه دارد و وسیله نقلیه برای این تور 3.5روزه اتوبوس توریستی است.

    چشمه آبگرم مرتضی علی (ع) از جاذبه‌های گردشگری طبیعی در شهرستان کویری طبس در استان خراسان جنوبی است. این چشمه در مسیر گردشگری روستای خرو و در فاصله ‪ 27‬کیلومتری شهر طبس واقع شده‌است.

    چشمه آبگرم مرتضی علی و طاق شاه‌ عباسی از جمله مناطق نمونه گردشگری استان یزد و از جاذبه‌های گردشگری کشورمان به حساب می‌آیند.

    وجود این چشمه جوشان با دو نوع آب سرد و گرم کنار هم در دل کویر ایران قابل توجه است. پس از گذر از شهر طبس برای رسیدن به این چشمه حدود پنج کیلومتر مسیر را باید به صورت پیاده طی کرد که عمدتاً از آب عبور می‌کنند.

    چشمه آب گرم مرتضی علی طبس از مناطق طبیعی است که با داشتن چشمه‌های آب درمانی به لحاظ توریست درمانی مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است. گردشگران داخلی و خارجی از این مناطق که طبیعت زیبایی نیز دارد استقبال می‌کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی