عصر بازار

تیم ۱۰ نفره بازرسی ابهامات مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان را ارزیابی می‌کند

عصر اعتبار- صندوق ذخیره فرهنگیان که عملکرد آن با انتقادات بسیاری از سوی فرهنگیان مواجه شده است با استقرار هیئتی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا به ابهامات موجود در خصوص سوءمدیریت و تخلفات مالی پاسخی شفاف داده شود.

تیم ۱۰ نفره بازرسی ابهامات مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان را ارزیابی می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جلسه اخیر خود تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را مصوب کرد. آن‌گونه که عبدالوحید فیاضی سخنگوی کمیسیون آموزش به تسنیم می‌گوید:‌ هیئتی تشکیل شده که با حضور در این صندوق و بررسی فعالیت‌ها گزارشی را تهیه و به مجلس ارائه کند.

    فرهنگیان نسبت به عملکرد صندوق ذخیره انتقادات و ابهامات بسیاری دارند. برخی انتقاداتی که فرهنگیان در خصوص عملکرد صندوق ذخیره اعلام می‌کنند بدین شرح است:‌ ضعف مدیریتی، سودکم، عدم ارائه گزارش سالانه به اعضا،‌ انباشت سرمایه قابل توجهی از فرهنگیان و عدم توانایی اقناع آنها، نداشتن بازدهی و خروجی مناسب،‌ وجود شرکت‌های متعدد وابسته به صندوق و عدم تغییر اوضاع مالی معلمان، انتصابی بودن مدیران صندوق.

    انتقادات بسیاری از سوی فرهنگیان در رابطه با انتصاب‌های صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان و عدم ارائه جزییات شفاف درخصوص میزان و نحوه سرمایه‌گذاری و سود و زیان حاصله شنیده می‌‌شود.

    جبار کوچکی‌نژاد نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز معتقد است که در عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان ابهامات زیادی وجود دارد و انتصاب‌های صورت گرفته در این صندق موجب نارضایتی فرهنگیان است. از روزی که صندوق ذخیره فرهنگیان آغاز به کار کرده تاکنون وابستگان افراد صاحب منصب در کشور و همچنین افراد سیاسی و بستگان آن‌ها اداره آن را بر عهده داشته‌اند.

    ابهامات مالی و انتصابات صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان بارها موضوع تحقیق و تفحص از این صندوق را مطرح کرد اما هر بار این موضوع اجرایی نشد. آنگونه که عطاءالله سلطانی صبور عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به تسنیم می‌گوید:‌ با مصوبه این کمیسیون، هیئتی تشکیل شده است تا در مدت زمان 10 روز گزارشی از عملکرد این صندوق را تهیه و به مجلس ارائه کند.

    وی افزود:‌ سوءمدیریت در صندوق ذخیره برای همه ما قطعی است اما در ارتباط با اینکه آیا فساد مالی شکل گرفته یا خیر، ابهاماتی وجود دارد که باید آن را بررسی کنیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی