عصر بازار

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد خبر داد

پیشنهاد معافیت مالیاتی ۵۰درصدی ایران به سرمایه‌گذاران خارجی

عصر اعتبار- معاون اقتصادی وزیر اقتصاد با اشاره به قانون رفع موانع سرمایه‌گذاری در کشور اظهار داشت: سرمایه‌گذاران خارجی اگر در مشارکت با سرمایه‌گذاران داخلی اقدام به ورود در اقتصاد کشور کنند تا ۵۰ درصد از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند می‌شوند.

پیشنهاد معافیت مالیاتی ۵۰درصدی ایران به سرمایه‌گذاران خارجی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، شاپور محمدی صبح امروز در همایش "اقتصاد ایران در دوران پساتحریم کیش‌دروازه ورود" گفت: محدودیت‌های ایجاد شده در مراودات اقتصادی، کاهش درآمدهای شرکتها و مواردی از این دست از جمله ثمرات تحریم در اقتصاد دنیاست. اما با وجود کاهش قیمت نفت، وجود تحریم‌ها و افت جهانی قیمت برخی کالاها در دو سال گذشته اقتصاد ایران بر مشکلات فائق آمده است.

    معاون اقتصادی وزیر اقتصاد افزود: با برداشته شدن تحریم‌ها رشد اقتصادی کشور می‌تواند بروز پیدا کند که رفع موانع بانکی نیز یکی از اثرات برداشته شدن تحریم‌ها و کاهش هزینه نقل و انتقال پول و قیمت تمام شده محصولات است که پایین‌آمدن هزینه‌های بیمه، مربوط به مراودات بین‌المللی را نیز باید به آن اضافه کرد.

    محمدی با اشاره به جذب سرمایه‌گذاری و تسهیل صادرات به عنوان دستاوردهای دوران پساتحریم گفت: کاهش تورم از 35 به 12 درصد در دو سال گذشته از دستاوردهای دولت یازدهم است که با برداشته شدن تحریم‌ها می‌توانیم به سمت تورم یک رقمی برویم و ثبات قیمت‌ها را شاهد باشیم.

    وی اضافه کرد: افزایش بودجه‌های عمرانی، انضباط مالی دولت، تنوع در محصولات وارد و صادر شده و اثرپذیری بازار سرمایه از دیگر ثمرات دوران پساتحریم است که اثر رفع تحریم‌ها در بورس را می‌توان در افزایش سرمایه‌گذاری‌ها مشاهده کرد.

    معاون اقتصادی وزیر اقتصاد اذعان داشت با توجه به جذاب بودن نرخ‌های سود بانکی در کشور امکان ورود سپرده‌گذاری و سرمایه‌گذاری خارجی در دوران پساتحریم فراهم می‌شود که می‌تواندن موجب رشد سپرده‌گذاری خارجی در بانکهای کشور شود.

    وی ادامه داد: هیچ کشوری فرصت‌های خود را به سادگی در اختیار کشورهای دیگر قرار نمی‌دهد. بلکه این فرصت‌های سرمایه‌گذاری به اشتراک گذاشته می‌شود که با توجه به جذاب بودن بازار نفت در کشور می‌توان شاهد حضور پررنگ خارجی‌ها در بازار انرژی در دوران پساتحریم بود.

    محمدی گفت: در حال حاضر در حال شناسایی قوانین مخل کسب و کار هستیم تا با برداشته شدن آنها شاهد افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در دوران پساتحریم در اقتصاد کشور باشیم.

    معاون اقتصادی وزیر اقتصاد با اشاره به قانون رفع موانع سرمایه‌گذاری در کشور اظهار داشت: سرمایه‌گذاران خارجی اگر در مشارکت با سرمایه‌گذاران داخلی اقدام به ورود در اقتصاد کشور کنند تا 50 درصد از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند می‌شوند.

    وی اضافه کرد: در دو سال گذشته ریسک‌های سرمایه‌گذاری در کشور کاهش یافته است که امیدواریم تداوم این عامل موجب رونق اقتصاد کشور شود.

    محمدی اذعان داشت در حال حاضر در بورس انرژی معاملات برق و فرآورده‌های انرژی در حال انجام است که امیدواریم با حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور شاهد گسترش بازار سرمایه باشیم.

    معاون اقتصادی وزیر اقتصاد گفت: انتظار داریم ورود سرمایه‌های خارجی به کشور با گسترش تکنولوژی روز دنیا همراه باشد و به رونق فعالیت‌های اقتصادی کمک کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو