عصر بازار

بازار سهام روی نقطه تعادل

رشد ۸ واحدی شاخص کل

عصر اعتبار- بورس تهران امروز با حجم معاملات ۷۲ میلیارد تومانی شاهد معاملات متعادل و کم نوسان در بازار سهام بود، بازاری که نشان می‌داد بیشتر میزبان شرکت‌های کوچک بورسی است.

رشد ۸ واحدی شاخص کل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 19 آبان‌ماه 94 با افزایش 8 واحدی روی رقم 63 هزار و 44 واحد ایستاد، شاخص قیمت وزنی اما با 3 واحد رشد عدد 24 هزار و 666 واحد را تجربه کرد.

    ارزش روز بازار بورس امروز 273 هزار میلیارد تومان شد.

    شاخص سهام آزاد شناور نیز با 16 واحد افزایش به رقم 70 هزار و 244 واحد رسید.

    شاخص بازار اول اما در حالی با 33 واحد کاهش عدد 43 هزار و 967 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با افزایش 245 واحدی به رقم 138 هزار و 762 واحد دست یافت.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس در پایان معاملات امروز بازار با 7 واحد افزایش به رقم 710 واحد با کار خود پایان داد.

    براساس این گزارش، طی معاملات امروز نماد معاملاتی 3 شرکت تاپیکو با 30 واحد،، پالایش نفت بندرعباس با 19 واحد و پتروشیمی پردیس با 16 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در عین حال نماد معاملاتی 3 شرکت مخابرات ایران با 34 واحد، بانک ملت با 11 واحد و بانک صادرات ایران با 9 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

    ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 72 میلیارد و 738 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 446 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از 31 هزار نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های داروسازی زاگرس فارمدپارس، تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک، معدنی و صنعتی شمال شرق شاهرود، اوراق مشارکت شهرداری اصفهان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و نماد معاملاتی نیروترانس متوقف شد.

    امروز در بازار سهام، معاملات کد به کد در نماد معاملاتی بانک صادرات به جابجایی 110 میلیون سهم به ارزش بیش از 10 میلیارد تومان منتهی شد.

    در نماد معاملاتی بانک پاسارگاد نیز بیش از 16 میلیون سهم به ارزش 2 میلیارد و 180 میلیون تومان از سوی سهامدار حقوقی این شرکت به کد شرکت‌های تابعه منتقل شد.

    در بیمه پاسارگاد نیز بیش از 7 میلیون سهم به ارزش 2 میلیارد تومان از سوی حقوقی شرکت کد به کد شد.

    همچنین در نماد معاملاتی پتروشیمی شازند بیش از 6 میلیون سهم به ارزش 2 میلیارد و 800 میلیون تومان و در نفت ایرانول بیش از 3 میلیون سهم نیز به ارزش 2 میلیارد و 800 میلیارد تومان از سوی حقوقی کد به کد شد.

    در نماد معاملاتی بانک آینده اما امروز 335 میلیون سهم روی قیمت صفر تابلو عرضه شد که غلب آن از سوی خریدار حقیقی جمع‌آوری شد.

    امروز در بازار سهام علیرغم برخی خبرسازی‌ها در نماد معاملاتی «شپولی» و شکل‌گیری صف خرید میلیونی در این سهم اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که هنوز فرآیند ارزیابی زمین‌های این شرکت در فلاورجان اصفهان از سوی کارشناس رسمی دادگستری به پایان نرسیده و حال آنکه با توجه به قیمت زمین در منطقه مذکور با احتساب زیاد انباشته سنگین شرکت پلی اکریل می‌توان گفت ارزش بازاری این سهم در محدوده قیمت‌های فعلی تابلوی معاملات بورس تهران است.

    سازمان خصوصی‌سازی در نماد معاملاتی پالایش نفت بندرعباس نیز واگذاری بلوک 17 درصدی این شرکت را آگهی کرده است.

    در گروه بانکی‌ها نیز کاهش نرخ سود سپرده بانکی تا 18 درصد با اظهار نظر رئیس شورای هماهنگی بین بانکی منتفی شده است.

    در نماد تاپیکو نیز فردا از پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس در هرمزگان ضمن بازدیدی به آخرین وضعیت این پالایشگاه اشاره خواهد کرد.

    در گروه خودرویی‌ها نیز موضوع فروش 11 هزار دستگاه خودرو در روز اول طرح اقساط با پرداخت وام 25 میلیون تومانی در حالی دهان به دهان می‌چرخد که به نظر می‌رسد، با توجه به ظرفیت تولید روزانه خودروسازان هنوز این ارقام نمی‌تواند امیدواری برای افزایش سود‌آوری شرکت‌های خودرویی ایجاد کند.

    بازار سهام همچنان در شرایط انتظار و زیر سایه سنگین رکود به سر می‌برد تا شاید پس از اعتماد به سیاست‌های کلان اقتصادی بتواند گام‌های قوی‌تری در بازار بردارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو