عصر بازار

افت ارزش پول متخصصان خارجی را از قزاقستان فراری داد

عصر اعتبار- کاهش قابل توجه ارزش «تنگه» واحد پول قزاقستان سبب شده متخصصان خارجی رفته‌رفته این کشور را ترک کنند.

افت ارزش پول متخصصان خارجی را از قزاقستان فراری داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، متخصصان خارجی که قزاقستان را برای به دست آوردن پول و سرمایه انتخاب کرده بودند، اکنون به علت تنزل قابل ملاحظه تنگه، آماده اند در نزدیک ترین زمان این کشور را ترک کنند.

    یک سال قبل قزاقستان برای بیشتر متخصصان روسیه، اوکراین، بلاروس و دیگر کشورهای پساشوروی کشوری جذاب برای به دست آوردن پول و سرمایه محسوب می شد.

    دولت قزاقستان نیز با جلب متخصصان مجرب جهت توسعه تجارت در کشورش آماده بود آنها را با دستمزد بالا به کار بگیرد. دستمزد ماهانه متخصصان خارجی به طور متوسط کمتر از 2 هزار دلار نبود.

    اما طی سه ماه گذشته وضعیت به طور چشمگیری در قزاقستان تغییر کرد. اکنون دیگر متخصصان  خارجی دیگر نمی خواهند برای فعالیت در قزاقستان بمانند.

    علاوه بر این، برخی از متخصصانی که در حال حاضر در قزاقستان فعالیت می کردند، اظهار داشتند که به علت پایین رفتن ارزش تنگه آماده اند در روزهای نزدیک قزاقستان را ترک کنند.

    آنها علت اصلی بازگشت به کشورشان را افت قابل ملاحظه 185 تا 313 تنگه در برابر 1 دلار در یک دوره بسیار کوتاه عنوان کردند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی