عصر بازار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

مسکن، سال آینده از رکود خارج می شود

عصر اعتبار- عاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش بینی می شود که از نیمه سال آینده با افزایش تقاضا، شاهد افزایش سرمایه گذاری و خروج بازار مسکن از رکود باشیم.

مسکن، سال آینده از رکود خارج می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، حامد مظاهریان مسکن را تابعی از اقتصاد کلان دانست و افزود: تجربه اقتصاد جهانی و اقتصاد ایران نشان می دهد که بخش مسکن جداگانه از شاخص های کلان اقتصاد حرکت نمی کند.
    وی ادامه داد: اینک شاخص های کلان نشان می دهد که ما در آستانه مرزهای رشد اقتصادی هستیم (حدود صفر و کمی مثبت) و بنابراین این رکود که در صنعت و خدمات هست شامل مسکن نیز می شود و کاهش سرمایه گذاری در این بخش را به دنبال دارد.
    او اظهار کرد: توصیه اقتصاددانان در شرایط فعلی بازار مسکن که عرضه در بازار است اما خریدار قدرت خرید ندارد این است که، قدرت خرید مردم افزایش یابد.
    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با توجه به اجماعی که در این زمینه وجود دارد و علم اقتصاد هم به ما می گوید، برنامه های وزارت راه و شهرسازی هم بر مبنای تقویت طرف تقاضا با افزایش تسهیلات بانکی است که در قالب بسته های جدید معرفی می شود.
    مظاهریان افزود: با افزایش قدرت خریداران و اقدام آنها به خرید، این چشم انداز ایجاد می شود که حرکت به سمت اینکه تولید هم افزایش یایبد اتفاق بیافتد.
    وی اضافه کرد: این یک سیاست کلان است و برای همین بیشترین وام های مصوب از جمله وام 80 میلیون تومانی صندوق سپرده و وام 60 میلیون تومانی پس انداز نمونه در همین جهت است.
    او ادامه داد: با رصدی که از معاملات املاک داریم، پیش بینی ما این است که تا پایان امسال (94) تلاطم در قیمت مسکن نخواهیم داشت و در حقیقت فرایندی که در هشت ماه گذشته بوده ادامه خواهد یافت و این روند از نیمه سال آینده با افزایش تقاضا و سرمایه گذاری تغییر خواهد کرد و به سمت خروج مسکن از رکود پیش خواهیم رفت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی