عصر بازار

(۶۷) Kish Invex ۲۰۱۵

عدم وجود قوانین شفاف برای سرمایه گذاران خارجی

عصر اعتبار- مدیر عامل تامین سرمایه سپهر بیان کرد : قوانین روشن و مناسبی در حوزه ورود سرمایه گذاران خارجی تبیین نشده است.

عدم وجود قوانین شفاف برای سرمایه گذاران خارجی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مدیر عامل تامین سرمایه سپهر در ابتدای سخنانش در پنل تخصصی بسرمایه گذاری خارجی موانع و فرصت ها بیان کرد : بسیاری از کشور هایی که در شرایط مشابه با ما در تحریم ها قرار داشته اند بعد از اتمام این دوره مورد توجه شرکت های خارجی در زمینه سرمایه گذاری قرار گرفته اند .اما این روند با مشکلاتی مانند عدم شناخت کشور میزبان و در دسترس نبودن ابزار ها و مقررات بین المللی همراه بوده است .
    وی افزود : ایران پتانسیل های بزرگی برای توسعه دارد و همچنان بازار به روی سرمایه گذاران خارجی باز نشده است . به نظر می رسدبا چنین شرایطی  مقررات و نیاز های سرمایه گذار خارجی در ایران پاسخ داده نمی شود .
    وی همچنین بیان کرد  در این میان باید توجه شودکه چه  ابزار هایی  برای مدیریت ریسک طراحی شده و چه نمونه هایی  میتواند د ر این روند مناسب باشد . یکی از موارد مهم در این زمینه تسهیل در ورود و خروج ارز است به نحوی که سرمایه گذار خارجی بداند با چه اقداماتی میتواند فعالیت بهتری داشته باشد . ثبات قوانین و مقررات در این زمینه می تواند به سرمایه گذار خارجی کمک شایانی کند .
    زارع  به لزوم ایجاد زبان مشترک با سرمایه گذاران خارجی اشاره  و تشریح کرد استفاده از استاندارد های بین المللی و موسسات رتبه بندی از دیگر نیاز های ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه ایران است . همچنین در حوزه سرمایه گذاری خارجی با وجود کار های انجام شده در این زمینه همچنان قوانین روشن و مناسبی نداریم و بعضی از قوانین هم دیگر را نقض می کنند  به عنوان مثال مصوبات قانونی برای اخذ مالیات مضاعف از  دغدغه های  جدی برای سرمایه گذاران خارجی است .
    مدیر عامل تامین سرمایه سپهر در پایان بیان کرد : به نظر می رسد ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور ضروری باشد .پس به لحاظ فرهنگی و دیدگاه باید خود را پذیرای ورود آن ها کنیم و زیر ساخت ها را برای خارجی ها مهیا سازیم .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو