عصر بازار

نشانه های رونق در معاملات تابستان امسال

بازار مسکن از خواب بیدار شده؟

عصر اعتبار- گزارش های رسمی از افزایش ۴.۵ درصدی متوسط قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در تابستان ۱۳۹۴ حکایت دارد و این یعنی حرکت آرام و محتاطانه برای خروج از رکود در بازار مسکن.

بازار مسکن از خواب بیدار شده؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، مرکز آمار ایران در گزارشی مقدماتی از شرایط بازار مسکن  تابستان 94،  متوسط قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی را منتشر کرده است. 

    بر اساس این گزارش مقدماتی متوسط قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی 4.5 درصد، متوسط قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی 6.6 درصد و متوسط مبلغ اجاره به ‌علاوه سه‌درصد ودیعه پرداختی برای یک مترمربع زیربنای مسکونی افزایش 11.7 درصد نسبت به تابستان 93 بیشتر بوده است.

    بسیاری از کارشناسان با تأکید بر نقش پیشران بخش مسکن در ایجاد رشد اقتصادی، دولت را به ایجاد تحرک در این بازار تشویق می کنند. اکنون با انتشار این گزارش رسمی می تواند این گونه نتیجه گرفت که بخش مسکن کم کم از خواب طولانی مدت بیدار می شود.

    شاید بر همین اساس هم مسئولان وزارت راه و شهرسازی از پایان رکود و آغاز رونق بازار مسکن در نیمه دوم سال جاری خبر می دهند.

    بنا بر گزارش مرکز آمار، متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 43948 هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل 0.3 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 4.5 درصد افزایش داشته است.

    تعداد معاملات فروش زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل 1.3 درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 40.1 درصد، کاهش داشته است.

    متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 40318 هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل 0.4 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 6.6 درصد افزایش داشته است، همچنین تعداد معاملات فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل 1.2 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 20.7 درصد، کاهش داشته است.

    متوسط مبلغ اجاره ماهانه به‌علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات در شهر تهران 204838 ریال بوده است که نسبت به فصل قبل 5.5 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 11.7 درصد، افزایش داشته است، همچنین تعداد معاملات اجاره زیربنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل 20.7 درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 16 درصد، کاهش داشته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو