عصر بازار

بانک مرکزی سیاست جدید به صرافی بانک ها ابلاغ نکرد

دلایل رشد نرخ ارز اعلام شد

عصر اعتبار- رئیس کانون بانک های خصوصی با اعلام دلایل رشد نرخ ارز در روزهای اخیر گفت: کاهش نرخ سود در حوزه خرید کالا و ترس از افزایش حجم نقدینگی منجر به تشدید تقاضا در سایر بازارها بویژه بازار ارز شده است.

دلایل رشد نرخ ارز اعلام شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، کورش پرویزیان افزود: البته این امکان وجود دارد که رشد نرخ ارز در بازار آزاد به دلیل حالت انتظاری افزایش نرخ ها باشد.
    وی با تاکید بر اینکه، دولت و بانک مرکزی ارز به میزان کافی در اختیار دارند و به همین دلیل امکان مانور در این زمینه بالاست، گفت:براین اساس می توان نرخ ارز را در نوسان مناسبی حفظ کرد؛ بنابراین نوسان شدید نرخ ارز بعید است.
    رئیس کانون بانک های خصوصی با اشاره به آغاز دوران پسا تحریم گفت: هزینه تبدیل ارز هم اکنون هفت تا هشت درصد است که این رقم با آغاز اجرای برجام و رفع تحریم ها کاهش می یابد و در نتیجه قیمت ها در بازار تعدیل می شود.
    وی به فعالیت های ارزی بانک ها نیز اشاره کرد و گفت: صرافی بانک ها در دو سال گذشته بار دیگر به عرصه کار خود بازگشتند؛ بانک مرکزی به صرافی ها کمک کرد تا به فعالیتی که برای آن مجوز دریافت کرده بودند، بازگردند.
    پرویزیان با تاکید بر اینکه، صرافی بانک ها براساس سیاست ها و دستورالعمل های بانک مرکزی فعالیت می کنند، افزود: این صرافی ها مجوز خود را مستقیما از بانک مرکزی دریافت کرده اند بنابراین وظایف خود را بر اساس سیاست های این بانک انجام می دهند.
    به گفته رئیس کانون بانک های خصوصی، همه صرافی ها با حوزه ارزی بانک مرکزی همکاری دارند و تحت سیاست های این بانک عمل می کنند.
    وی در پاسخ به این پرسش که آیا بانک مرکزی همزمان با رشد نرخ ارز در بازار، سیاست جدیدی را به صرافی بانک ها ابلاغ کرده است؟ گفت: این بانک سیاست جدیدی را به صرافی ها ابلاغ نکرده و صرافی ها طبق سیاست های گذشته فعالیت دارند.
    صرافان بازار ارز و سکه نرخ هر دلار آمریکا را روز گذشته با 50 تومان رشد نسبت به روز قبل از آن (دوشنبه) سه هزار و 565 تومان تعیین کردند.
    همچنین نرخ هر یورو در بازار آزاد با 57 تومان رشد به سه هزار و865 تومان و هر پوند نیز با 60 تومان افزایش به 5 هزار و 360 تومان صعود کرد.
    البته تحولات بازار ارز بر بازار سکه نیز تاثیر گذاشت و در نهایت نرخ سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با 7 هزار تومان رشد به رقم 918 هزار تومان رسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی